Praktisch probleem, wat te doen met huurauto

• Martijn

Wij willen komende zomer per huurauto Maleisie gaan verkennen. Uiteraard staan Penang, de Perhentians en Tioman ook op ons lijstje.

Nu vraag ik me af wat ik doe met mijn huurauto als ik naar zo'n eiland ga. Neem ik de auto mee op de boot (kan dit?) en op het eiland (mag dit?) of laat ik

'm in de haven achter (is dat veilig?). Er zijn vast mensen die dit probleem eerder aan de hand hebben gehad. Hoe hebben jullie dit opgelost.

Bij voorbaat dank voor de info!

• koecing

Hallo,

Wij hebben ook Maleisie doorkruist per auto. Menemen is alleen een optie als de ferry en het eiland daar op ingesteld zijn.

Dus Penang (per ferry of over de brug) is geen probleem. Langkawi of bijv. Pangkor weer wel.

Dus proberen je reis zo uit te stippelen dan je optimaal gebruik maakt van de huurauto en deze niet nutteloos op een parkeerterrein bij een haven staat.

• IrisR

Hoi Martijn,

Hihihi… jij hebt zeker nog niet op google “perhentian islands” (of id.) ingetoets en gezocht. Hint ;)

Als je dit doet zul je bij de eerste link lezen dat er Geen wegen op de Perhentians zijn en dus ook niet met de auto heen kunt.

Je kunt je auto vast aan land op een parkeerplaats laten staan, maar ik denk dat je het beste kunt kijken of je de auto in Kota Bharu kunt droppen en daar een taxi of bus(je) pakt naar Kuala Besut en dan de overtocht maakt (slow of fast boat waar hooguit 10-15 man op kunnen).

Succes! Veel plezier in het prachtige Maleisie!

gr Iris