Hulp bij kiezen eiland april 2010

• Firmijn

Hoi,

Ik ben met vrouw en 1 jarig kind in april komend jaar een paar dagen in Maleisie (voor we doorreizen naar Cambodja). Maakt het nog uit of ik aan de oostkust of westkust van Maleisie ga zitten qua klimaat? Welk eiland zal ik kiezen?

Kernwoorden: Zon zee strand, lekker eten, niet te toeristisch. Middleclass verblijf (=> vroeger altijd low budget, maar nu gesteld op iets meer comfort met de kleine).

Wie vertelt me waar ik het beste heen kan gaan?

Alvast dank voor reacties!

Gr Firmijn

• sil

Op dit moment zit ik in Koh Lipe, een uurtje varen vanaf Langkawi. Prachtig eiland. Klein eiland met drie stranden. Pattaya Beach is druk en toeristisch. Wij zitten in Castaway resort. Zitten wat oudere jongeren, ook jonge stellen met kinderen.

Langkawi ook mooi, maar ik miste daar het vriendelijke van Thailand. Is veel groter met allerlei mogelijkheden.

Veel plezier

• Erna

Vlgs mij kun je het best naar de Oostkust gaan, Pulau Kapas is helemaal geweldig en het ligt vlakbij het vaste land dus erg gemakkelijk te bereiken en er is keuze genoeg voor accomodatie van goedkoop tot duur.

• firmijn

Dag Erna,

Zal het kwa weer dan wel goed zijn aan die kant in maart/april? Ik dacht dat je dan beter aan de westkust kon zijn?

• firmijn

Dag Sil.

Dank voor je reaxie.

Is de boot naar Koh Lipe ter plaatse goed te regelen? Kun je wat meer vertellen over de douane perikelen? Simpel te regelen of toch wat tijd voor uittrekken?B)

Groet,

Firmijn

• Erna

Ik dacht dat jullie in April gingen, dan is als het goed is de moesson voorbij, wij zijn 2 keer in April op Perhentian Kecil geweest, we hadden toen mooi weer.

• Erna

Is er ook budget accomodatie op Koh Lipe, en zo ja wat kost deze ong.

• Hans

Hoi Erna,

Koh Lipe is het einde !!! superhoog bounty gehalte

En slaapplaats in alle prijsklassen zeker in maart/april dat is toch wel laagseisoen voor dit eiland

Oostkust is echter ook fantastisch, moeilijk,moeilijk,moeilijk !!!

http://www.kohlipethailand.com/

Veel plezier met voorbereiden.

Groetjes van Langkawi

Hans

• marijke

Pulau Perhentians is fantastisch, hoogste bounty-gehalte van veel andere eilanden zoals Ko Lipe, Pulau Kapas en Langkawi. Ik zou in april naar Perhentian gaan, veel gevarieerde accomodatie aanwezig. Maar ja, die andere eilanden zijn ook top. Kortom: het maakt eigenlijk niet uit waar je gaat. Gewoon gaan!!