skybus

• Dorothai

Via airasia heb ik een vlucht geboekt van Chiangmai naar Kuala Lumpur. Ik kon op het boekingsformulier “skybus” aanvinken en dat heb ik ook gedaan. Alleen is me nu niet geheel duidelijk of deze bus inderdaad vanaf de luchthaven naar het centrum rijdt. Wie heeft ervaring met deze bus? Alvast bedankt.

• ozzietukker

Geen probleem, deze bus vertrekt voor de LCCT terminal, en gaat naar hartje KL, om precies te zijn KL Sentral treinstation. Vanaf daar kan je met de LRT / MRT verder, en is dezelfde plek als waar de KLIA Express je zou neerzetten. Uiteraard kan je vanaf daar ook met de taxi naar je eindbestemming.

• Dorothai

Ik zit in het Radius hotel. Is dat daar in de buurt, kan ik er naar toe lopen?

• Mike

Volgens mij kun bij KL sentral het beste even naar binnen gaan en daar naar de taxi balie gaan. Want ik volgens mij stopt de monorail of de metro ook niet precies voor de deur.

• ozzietukker

Lopen vanaf KL sentral is geen goed idee.

Wat je wel zou kunnen doen is vanaf aankomst met de bus niet de KL Sentral station binnengaan, dus niet met de roltrap naar boven, maar de markt (als de verbouwing inmiddels is afgerond), oversteken naar de KL Monorail.

Vanaf daar kan je dan voor weinig RM, 2,5 ofzo, naar Bukit Bintang. Vanaf daar kan je, zeker als je niet zoveel bagage hebt het wel lopen, zo ver is dat nu ook weer niet. Zoek maar even op google maps naar Radius Hotel en je ziet wat ik bedoel.

Ikzelf zou het met weinig bagage wel lopen, maar als het de eerste keer in KL is, zou ik mischien toch voor de taxi gaan vanaf KL Sentral, aan de andere kant, ook ik was ooit backpacker en deed alles via lopen of publiek transport.

• Dorothai

Nou, bedankt voor je tip. Ik heb weinig bagage dus lopen en openbaar vervoer is geen probleem.

• Dorothai

Mike, bedankt. Ik zie dat er verschillende mogelijkheden zijn dus het zal wel lukken daar in KL.