leuk tropisch bounty eiland, bij sabah-borneo of oostkust maleisie

• anne

Hallo,

In mei 2010 gaan we naar maleisie, ben de route aan het uitstippelen..we starten in singapore, paar dagen langkawi, daarna KL en dan willen we paar dagen mooi eiland..en dan naar Borneo-Sabah..

Mijn vraag: welk eiland raden jullie aan, een aan de oostkust (bijv. perhentian) of is een eiland bij borneo-sabah nog mooier??

ik moet het allemaal beetje praktisch indelen, ivm tijd (3 weken).

Gr Anne

• kim

Wij vonden langkawi al een prachtig mooi bounty eiland heerlijk daar, en mooi! gr kim

• Jan hendrik

Wij zijn nu 3 keer naar Maleisie geweest en vonden de eilanden aan de oostkust van westmaleisie beter dan langkawi (nu 2 keer geweest) een paar verschillende eilanden is dan wel de aanrader… helemaal top vonden wij Rendang (geweldig om te snorkelen), Perhentians Kecil ( the beach gevoel) Mocht je naar Bornea gaan dan hoor ik graag welke eilanden we daar moeten bezoeken, want wij willen volgend jaar dit gedeelte van Maleisie bezoeken)

Fijne vakantie,

Jan Hendrik Heikens

• daisy

Redang is SUPER!! Lekker rustig… echt bounty.

Langkawi heeft dat niet…

• Ilona

beste Anne,

Wij gaan onze reis maken eind april, dus hebben nog geen ervaring. Ik kan je alleen vertellen welke keuze wij hebben gemaakt.

Wij hebben gekozen voor de oostkust . Daar doen wij de eilandjes Perhentian en Gem Island aan. beide rustige maar prachtige eilanden. Voor een paar euro de hele dag met een boot op pad voor de beste snorkelplekken. Op Gem island is zelfs maar 1 hotel en verder niets, hebben we begrepen. Wij kiezen voor de laatste ruime week reis duidelijk voor rust en snorkelen.

Tipje, heb even op google afbeelding gezocht naar Perhentian en Gem island (ook op youtube), dan kan je alvast helemaal in de sfeer komen,

veel plezier,

gr Ilona