Allereerst mijn complimenten voor deze startpagina. ik haal er veel informatie van af.
wij gaan in juli/augustus voor ongeveer 24 dagen met onze twee dochters van 15 en 18. Nu is het een heel gepuzzel om en verschillende dingen te zien, niet continue aan het reizen te zijn en mooie accomodaties.
Ik zit op dit moment aan ongeveer het volgende te denken.
Aankomst Kuala Lumpur en dan meteen doorreizen naar Malacca en daar te overnachten. Volgens mij is dat met de bus goed te doen.
volgende dag door te reizen naar Singapore. Daar ongeveer 2 hele dagen te verblijven. ederom met de bus.
vanuit singapore door te reizen naar Tioman. voor 5 dagen.
dan wil ik daarna naar Borneo. volgens mij is dat een goede combinatie van natuur & strand. Waar op Borneo weet ik nog niet. Twee plekken verblijven lijkt mij voldoende. ik denk dat er aardig wat te doen is op de plaats zelf.
Als laatste van Borneo terugvliegen naar Kuala Lumpur. daar ook twee dagen.
verder zijn onze algemene wensen: olifanten zien, duikcursus (weet nog niet waar), mooie rustige stranden met een lekker restaurantje in de buurt.
Hoe verleidelijk ook om heel veel te willen zien, wil ik toch keuzes maken. Dus voor de natuur Borneo en dan dus niet naar Taman Negara. Perhentian lijkt me ook prachtig, maar het lijkt me praktischer om naar Tioman te gaan.
Wat ik aan jullie vraag is:
* geeft deze reis mij een goede eerste indruk van Maleisie/Borneo?
* kost het reizen met bus erg veel tijd of is een auto huren voor een paar dagen handiger.
* hoe kom ik makkelijk van Singapore naar Tioman (bus en dan boot)
* hoe kom ik van Tioman naar Borneo.
En dan een laatste vraag: op dit moment zijn de vliegtarieven voor 4 personen vanaf amsterdam naar Kuala Lumpur rond de € 3330,00 (met Emirates). Is dat een tarief dat jullie weten echt veel lager wordt het niet of toch beter wachten op aanbiedingen van Malaysian Airlines.
alvast bedankt voor alle moeite.
annemarie