Tips voor ons reisschema?

• Gonneke

Hoi,

De planning is om in september met mijn vriend naar Maleisie te gaan. Onze eerste verre reis samen. Omdat ik iets meer reiservaring (Cuba, Dominicaanse, Gambia, Brazilie) heb en mijn vriend alleen luxe hotels in Europa gewend is, durven we nog niet all the way a la backpack te gaan. Dus heb ik het volgende reisschema bedacht. Het eerste deel van de reis (t/m Penang) gaan we waarschijnlijk via De Jong Intra boeken (incl. routebeschrijving, wegenkaart enz). De hele route willen we per huurauto doen.

Dag 1 aankomst Kuala Lumpur

Dag 2 Kuala Lumpur

Dag 3 Kuala Lumpur

Dag 4 Kuala Lumpur - Taman Negara

Dag 5 Taman Negara

Dag 6 Taman Negara - Cameron Highlands

Dag 7 Cameron Highlands

Dag 8 Cameron Highlands - Penang

Dag 9 Penang

Dag 10 Penang

Dag 11 Penang - Kota Bharu

Dag 12 Kota Bharu - Perhentian Islands

Dag 13 Perhentian Islands

Dag 14 Perhentian Islands - Merang

Dag 15 Merang

Dag 16 Merang - Gem Island

Dag 17 Gem Island

Dag 18 Gem Island - Kuantan

Dag 19 Kuantan - Kuala Lumpur

Dag 20 Terugvlucht

Wat vinden jullie hiervan?

Hebben jullie tips voor bezienswaardigheden onderweg of hotels? Ergens een dagje langer of korter?

We kiezen het liefste voor middenklasse hotels. Maar als jullie echt een idyllisch hutje op het strand of elders weten dan is dan zijn die tips meer dan welkom!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes Gonneke

• sunflower

Mhh, als ik jullie reisschema zo bekijk houden jullie het tempo er aardig in :). Kan me voorstellen dat je alles wilt zien, maar persoonlijk zou ik een van de bestemming laten vallen en die dagen over de andere bestemmingen (bv langer op de Perhentian) verdelen.

De allereerste keer dat wij naar Maleisie gingen hebben wij ook bij de Jong Intra geboekt omdat het onze eerste verre reis was, maar nu regelen we liever alles zelf. Voor de routebeschrijving en wegenkaart zou ik het niet doen, ik herinner me van toen (9 jaar geleden) dat we er niet echt veel aan hadden. Koop een goede kaart bij de ANWB en je komt net zo ver :D

• Gonneke

Hoi,

Bedankt voor je reactie.

Welke bestemmingen zou je laten vallen? Misschien blijven we nog wel een nachtje langer op de Perhentian, maar die laatste week staat volgens mij veel in het teken van veel zon, zee en strand en dus leek ons 2 nachten wel goed.

Groetjes!

• sunflower

Hoi,

Persoonlijk zou ik Penang laten vallen, zelf vond ik dat namelijk niet zo bijzonder (2x geweest). Maar zoals gezegd is dat persoonlijk. Marang en Gem Island ben ik nog nooit geweest en kan ik dus ook niet over oordelen.

Onze eerste reis naar Maleisie was ook in een redelijk tempo, veel gezien maar ook veel onderweg geweest. Als je van de ene naar de andere bestemming reist, ben je vaak een dag (of een deel ervan) toch wel bezig om op de andere locatie aan te komen.

groetjes en succes met plannen van de reis!

• sas

Hoi Gonneke,

als je naar een PRACHTIG hotel wil gaan, dan is Shangrila la rasa sajang echt een aanrader! in Penang.

Net een sprookje. Service is uitstekend. Kamers super schoon. Winkeltjes in het hotel aanwezig.

Groot park er omheen met verschillende restaurantjes.

ik ben nooit meer zo,n mooi hotel tegen gekomen. Maar ik zal het nooit meer vergeten.

Groetjes Sas

• Gonneke

Hoi Sas,

Dankje voor de tip! Ik ga dit hotel es even googlelen!

Bedankt!