met de auto van singapore naar kuala terrengganu

• Borisk

Hallo reizigers,

Wij gaan in maart voor 16 dagen naar maleisie/singapore en willen oa naar Kenyir lake. Nu zitten we eraan te denken om direct vanaf singapore met de auto naar kuala terrengganu te reizen om vanaf daar naar Kenyir lake te gaan.

Iemand enig idee of dit een haalbare route is per auto? Hoe lang duurt dit ongeveer en hoe is de staat van de wegen? Kan je een auto huren in singapore en achterlaten in kuala terrengganu???

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft?

Boris

• sunflower

Ik heb geen up to date informatie voor je, maar wat ik vanuit enkele jaren geleden nog weet is dat wij de huurauto vanuit Maleisie niet mee konden nemen naar Singapore ivm grensformaliteiten. Wij zijn toen met een taxi van/naar Johor Baru gegaan en konden daarna de auto daar weer op pakken. Wegen zijn goed, maar zou echt niet weten hoelang je er van Singapore naar Kuala Terengganu overdoet.

• Danny

De kortste route loopt via Mersing en Kuantan. Van JB naar Kuantan is ruim 300km, reken maar op 5 uur reistijd.

Van Kuantan naar Kuala Terengganu is 210km. Daar doe je ruim 3 uur over, met name als je route 14 neemt (reistijden op basis van eigen ervaring).

De staat van de weg is op zich wel goed, maar de hele route is op een paar stukjes na een enkel baans weg, dus erg opschieten kan je niet.

Een mogelijk alternatief is over Segamat, maakt voor reistijd niet veel uit.

De langste route loopt via KL. Je rijdt dan wel ruim 250km om. Het voordeel is dat je tot Kuantan over een snelweg rijdt, die je kunt vergelijken met NL snelwegen.

Nadeel is dat de weg nogal saai is, terwijl je op de route over Mersing nog wel eens apen tegenkomt en door talloze kampongs rijdt.

Auto huren zou ik inderdaad in JB doen en niet in Singapore. Voordelen zijn lagere prijs, mogelijkheid van drop-off in KT en je hebt geen Spore kentekenplaat.