transport vliegveld - Melakka

• Lianne

Wie heeft er ervaring met hetvolgende;

Wij denken er over om direct na aankomst op het internationale vliegveld van Kuala Lumpur, niet eerst de stad in te gaan, maar direct door te reizen naar Melakka.

Is dit goed te doen, en hoe pak ik dat aan?

Taxi of minibusjes die kant uit, en wat kost het ongeveer.

Wij zijn een familie met 3 kinderen, dus totaal 5 personen.

Dan enkele dagen later willen we vanuit Melakka naar het andere vliegveld om met Air Asia door te reizen naar Kuching.

Ook te doen, of eerst met de bus naar Sentral en dan met de skybus verder.

Wie heeft hier een idee over?

• Martijn

zie voor reis malacca - lcct

http://www.skybus.com.my/skyvans.html

• Münifer

Wij gaan ook vanaf KLIA naar Melaka, omdat we rustig willen beginnen.

Met busmaatschappij Transnasional kan je voor RM22 naar Melaka, duurt 2 uur.

Of je neemt een taxi à RM145, duurt ook ongeveer 2 uur. Maar dan heb je 2 taxi's

nodig. Dit is wat ik tot nu toe heb gevonden aan info.

Je kan op de site van Transnasional kijken. Het lijkt alleen alsof je van tevoren geen

busticket kan boeken. Ze vertrekken elke 1 1/2 uur. Moet dus net aansluiten op je vlucht.

Miscchien niet handig om met kinderen zo lang te moeten wachten. Succes!

• hubaa

Is goed te doen, wij hebben het ook gedaan afgelopen augustus. Kostte iets van 150 RM, dan had je een grote taxi voor 4 personen (2 volwassenen + 2 kids).

• lianne

Bedankt alvast voor het meedenken.

Ik denk dat in die “grote” taxi ook wel een gezin met 5 personen kan. Zeker in Azië. Wij nemen echt nooit 2 taxi's. En dat is tot nu toe altijd gelukt.

We bekijken het wel ter plekke op het vliegveld wat het makkelijkste is, de bus of de taxi. Wachten geeft niets, we reizen met tieners, niet met kleine kindjes. Dus die kunnen best even wachten, geen probleem. Ik ben er nu wat zekerder van dat we daar wel weg komen naar Melakka, en niet eerst de stad in hoeven.

Thankx. Lianne