tips voor rondreis

• saskia

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn mei/juni van plan om een rondreis te maken. Ik ben zelf alleen een keer voor een overstap in KL geweest:) Wel zijn we enigzins ervaren met zelf rond te reizen, maar boek de hotels altijd wel het liefst vooraf. Zelf zijn we wel gesteld op luxe:), dus hotels moeten wel goed zijn.

Kunnen jullie wat tips geven wat echt de moeite waard is om te bekijken? Ik zat zelf te denken aan KL-Teman Negara-Cameron Highlands-Belum NP-Penang en verder weten we het echt niet. Zeker wat betreft strandvakantie Langkawi? of is het veel te toeristisch? Ook lees ik veel over de Perhentian Islands.

Ook hebben jullie wellicht leuke tips om onderweg te bekijken. Ik had bv nog nooit gehoord van Fire Flies dichtbij KL. Ook zie ik veel Melakka in complete reizen. Als ik lees wat er te doen is valt het me volgens mij een beetje tegen.

Daarnaast zitten we te denken aan Borneo, maar ja welk gedeelte en is het idd erg mooi en authentiek. Zou het jammer vinden als we erheen gaan en je komt voor een soort toneelstukje. Daarnaast tips over autohuur (wanneer kun je het beste de auto huren als je direct na KL naar Teman Negara gaat) en evt. binnenlandse vluchten.

Alvast bedankt!

Groet Saskia

• koecing

Autohuur,? wij deden eerst KL, toen met de bus naar TN en na afloop daarvan de huurauto op weg naar Cam. High.

• saskia

Beste Koecing,

Ja we willen graag vanuit KL met een huurauto gaan om de simpele reden dat we naar TN gaan maar niet naar de vaste resorts zoals Mutiara.

Inmiddels zijn we een stukje verder en willen we verblijven in Lake Kenyir. Dat zag er net even wat luxer uit (ja wat wil je in een regenwoud he:) sorry ja we zijn wat verwend. Wellicht heb je we wat tips voor me over de oostkust. Ik ben nog aan het zoeken naar een goed/mooi hotel op bv de perhentian. Zoals ik nu heb gezien is Tioman wat luxer maar ja dan moet ik helemaal naar het zuiden afreizen.

Groet Saskia

• koecing

Je kunt in Maleisie je huurauto krijgen waar je maar wilt. Wij kozen bewust voor de auto na TN omdat de auto tijdens je verblijf ongebruikt staat. Bovendien behoef je zo niet zelf KL uit te rijden.

Over de oostkust kan ik je niets vertellen, zijn we nog niet geweest.

• Jan

Ga naar het Sunway Pyramid hotel en blijf daar een dagje of 2. Je kunt er fantastisch winkelen, zoiets moois heb je nog nooit gezien! Er is een enorm waterpark, 2 pretparken, dierentuin, ijsbaan, concerthal en dan vergeet ik vast nog een hoop.

Er is een mooi hotel aan deze mall vast en voor die parken die erbij horen kan je dagkaarten kopen. Met de auto rijd je zo met je tomtom of gps de stad uit, geen probleem.

• Jan

O ja, sla Malakka maar over, dat is echt 3x niks. Vies dorp en ze snappen er niets van tourisme.

• Cees

Wat een onzin Jan. Malakka is een prima plaats om twee of drie nachten te verblijven. Er zijn leuke herinneringen te zien aan het Nederlandse verleden. Rond het Stadhuys is het wel wat erg toeristisch maar verder kun je er ook nog oude Hollandse huizen aan de oude Heerenstraat bekijken. Ook is er een begraafplaats met oude grafstenen van Nederlanders die er in de koloniale tijd begraven zijn. Er is ook een hele gezellige Chinese wijk (gedeeltelijk de vroegere Hollandse wijk)waar wij een heel leuk hotelletje hadden. Al met al zeker de moeite waard, al zou ik er geen week naartoe gaan.

Groetjes, Cees

• Hans

Hallo allemaal,

Jan is duidelijk iemand uit de groep die bv. in Turkije naar Holland Village gaat.

Door dit type “touristen” zijn er hier op Langkawi resorts ( bv Mutiara Burau Bay, gezellig Marco Borsato, Jantje Smit en Andre Hazes op bij de zwembadbar ) die Sate Ajam marineren met shoarma kruiden want dat smaakt bekend voor die Orang Puti Belanda.

Ieder zijn meug natuurlijk maar waarom 12 uur en meer vliegen, Spanje, Griekeland en Turkije bieden het zelfde en is veel dichter bij.

groeten

Hans

• Jan

Cees Hollandse musea kan ik ook in Holland bekijken. Daar hebben ze dan ook veel meer te zien en is het niet zo bloedbloedheet. In het museum in Malakka staan airco;s aan en de ramen wagenwijd open dus dat gaat goed daar. De nitemarket is ook stikheet, supersuperdruk en er wordt alleen maar troep verkocht die ik gratis nog niet wil hebben.

Rond het museum kan je nog heel leuk in een bedjac met lampjes rondgereden worden, dat hoeft voor mij ook niet.

Langs de kust is geen enkel terras in Malakka, op straat zijn open riolen en de mensen spreken slecht engels. Ik vond het er maar vies en het eten was er ook niet lekker. De boottochten stellen ook niets voor en het stinkt er enorm in die kanalen. Die boten zijn erg ongelukkig ingericht want met je lange benen zit je bij de overbuurvrouw tegen haar kruis aan zo ongeveer.

En op die pancake Hans reageer ik maar helemaal niet, die heeft zeker een huisje gekocht in Malakka?

Ik geef alleen tips, val niemand aan en als ik een stad niet de moeite waard vind dan meld ik dat. punt uit.

• Pisang

Jan,

“Cees Hollandse musea kan ik ook in Holland bekijken.”

Jan, het zijn Maleisische musea. Onder andere gewijd aan Nederland. Fout 1!

“Daar hebben ze dan ook veel meer te zien en is het niet zo bloedbloedheet. In het museum in Malakka staan airco;s aan en de ramen wagenwijd open dus dat gaat goed daar. De nitemarket is ook stikheet, supersuperdruk en er wordt alleen maar troep verkocht die ik gratis nog niet wil hebben.”

Malakka is inderdaad bloedheet, net als het overgrote deel van Maleisie. Dat kon je zelf weten VOORDAT je daar heen ging. Fout 2!!

“Langs de kust is geen enkel terras in Malakka,”

Ook dat kon je vooraf weten, toch ben je gegaan. Fout 3!!

“…de mensen spreken slecht engels. Ik vond het er maar vies en het eten was er ook niet lekker. De boottochten stellen ook niets voor en het stinkt er enorm in die kanalen. Die boten zijn erg ongelukkig ingericht want met je lange benen zit je bij de overbuurvrouw tegen haar kruis aan zo ongeveer.”

Nou, dus volgende keer echt naar Spanje, Griekenland of Turkije. Zelfde laken een pak, maar dichterbij. Ik zou dus Hans' advies opvolgen als ik jou was. Fout 4!!

Hans een pannekoek noemen en dan vervolgens zeggen dat je niemand aanvalt? Grote fout 5!!!

Al met al….5 fouten Jan!!!!

ik zou zeggen…..blijf lekker in Nederland. Zo te lezen hoor je daar thuis!