Hallo Allemaal,
In juni ga ik samen met mijn vriendin voor drie weken naar Maleisië. Dit wordt onze eerste keer naar een Aziatisch land, allemaal zeer spannend dus. De voorpret is al enige tijd aan de gang en hebben naar tevredenheid ook al enkele resorts geboekt. Echter zitten we nog wel met wat vraagjes…..
Van 9 t/m 15 juni verblijven we op Tioman in het Riverview resort. Na deze week lekker luieren willen we doorreizen naar de Perhentian. Nu had ik op deze website (http://www.journeymalaysia.com/ptamersing.htm) gevonden dat het mogelijk is om deze trip met de bus te doen, alleen duurt dit wel meer dan 10 uur.
Vraag 1: We vroegen ons af of er een beter/sneller alternatief is?
Op de Perhentian willen we verblijven bij het Watercolours resort, maar zij gaan pas weer in februari open. Dus nog even afwachten of er nog ruimte is. Hier willen we circa 5 a 6 dagen verblijven en vervolgens waarschijnlijk doorreizen naar de eindbestemming Kuala Lumpur. Maar dit is nog niet zeker, dus hebben we nog wat vraagjes:
Vraag 2: Is het goed te doen om vanuit Kota Bharu een tussenstop te maken bij de Cameron Highlands of Taman Negara voor circa 1 a 2 dagen?
Vraag 3: Wat is de makkelijkste/leukste manier om vanuit Kota Bharu naar Kuala Lumpur te reizen? Bus, trein of is er een jungle trein over dit traject? Hier heb ik namelijk ook een keer iets over gelezen….
Naast antwoord op mijn vragen zijn natuurlijk ook alle tips welkom!
Alvast bedankt voor jullie hulp.