Beste Inge,
Borneo Eco, is een van de grotere aanbieders hier in Sabah. Ze zijn de eigenaren van de Sukau Rainforest Lodge.
De vraag gaat over de betrouwbaarheid, en.. alleen daar zal ik op reageren.
Ja, Borneo Eco is absoluut een betrouwbaar bedrijf om mee zaken te doen. De 30% aanbetaling is zeer normaal, want het gaat hier niet om een hotelletje van een paar honderd Ringgit. Ook voor hen is het belangrijk dat je komt, want.. als je niet op kunt dagen, dan kunnen zij op zon korte termijn de kamer niet meer verkopen, en.. zij gaan verplichtingen aan met bijvoorbeeld Turtle Island. Eenmaal Turtle Island gereserveerd, geen Refund meer mogelijk, ook niet voor Borneo Eco. Danum Valley zijn ze iets soepeler, maar.. voor Borneo Eco is het echt belangrijk om deze 30% te krijgen hoor.
Helaas komt het voor, dat mensen die boeken en niet aanbetalen, een zekere vorm van vrijheid willen. Bijvoorbeeld, lees ik zojuist een paar berichtjes naar boven of naar beneden de tip: gewoon reserveren, maar zorg dat je niet betaald. Wel.. je kunt voorstellen dat je als bedrijf daar niet blij mee bent, je zult het hotel maar zijn. Echter.. in Kota Kinabalu, kun je het beste smorgens op zoek gaan naar hotelkamers, smiddags zit meestal alles al vol, en.. dat hoor je gelukkig van meerdere kanten, ik kan dat enkel bevestigen.
Aanbetaling is dus zeker gewenst. Bij duikresorts is het zelf zo, dat als je niet betaald, de boeking gewoon gecanceld wordt. En in principe geld dat denk ik ook voor Borneo Eco.
Veel plezier in Borneo, want.. je gaat via Borneo Eco een zeer goede excursie meemaken, want.. kwaliteit hoef je niet bang voor te zijn.
Vriendelijke groet,
Olaf uit KK.