resortje bij Kota Kinabalu

• Betty

Weet iemand een leuk resortje, aan het strand, eventueel met zwembad, in de buurt van Kota Kinabalu?

We willen KK bezoeken en ook eilandjes voor de kust, maar ons leek een relaxte uitvalsbasis wel wat. Of kunnen we beter de stranden opzoeken met dagtripjes en een hotel in KK kiezen?

Alvast bedankt, groetjes.

• saskia

Hallo Betty,

Ik ben een aantal jaren gelden in Maleisie geweest.

Geweldig mooi land!

Wij zaten om precies te zijn in Penang In een tussen de bergen verscholen hotel.

Shangrila la rasa sajang , Als ik het goed heb onthouden.

Ik heb nog nooit zo,n mooi hotel gezien. Service was uitstekend . Kamers super schoon . En leuke winkeltjes in het hotel aanwezig. Rondom het hotel een park en verschillende restaurants aanwezig en twee zwembaden.

Penang zelf is heel mooi vissersplaatsje. Omgeven door water bos en een dorpje. heel gezellig allemaal.

Je kunt beter excursies maken naar verschillende plaatsen want er is zo veel te zien.

Als je wat meer wil weten kun je me altijd mailen kan ik wat tips en bezienswaardigheden uitwisselen. mijn email adres is-munttheev@gmail.com

Groetjes saskia

• Diana Bloemen

Hoi,

volgens mij klopt het niet war Saskia zegt…Het Shangri La Rasa Sayang ligt in Penang en niet in KK; in KK ligt wel het Shangri La Tanjung Aru (ligt dicht bij KK) en het Shangri La Rasa Ria. Dit resort ligt ongeveer 30 minuten van KK vandaan, doch heeft wel een eigen Orang Oetan Reserve bij de accomodatie. Ben me ook in eea aan het verdiepen, omdat wij volgend jaar graag die kan top willen….

• joop en annie

Wij hebben heel goeie ervaringen opgedaan bij Kees en Mary.

Die hebben een lief en leuk bungalowtje tegen een heel redelijke prijs.

Het is vlakbij Kota Kinabalu en je kunt ze emailen via marees1@streamyx.com

Wij hebben er een heerlijke tijd gehad, alles via hun geregeld dagtrips naar bv

National Park met Mt Kinabalu en een bezoek aan Poring hotsprings en sabah tea plantage.

Rivercruise in Kias geloof ik en heel goed de beroemde neusaap gezien en andere dieren

Ook kunnen ze je meenemen naar gewoon 1 van de rivieren in de buurt war je heerlijk kunt

zwemmen in het heldere water tussen de watervalletjes of je kunt gaan white water rafting in Kiulu

daar kun je nog eens naar toe om een leuk watervalletje te gaan zoeken door de rijstvelden ga je dan

de jungle in over kleine stroompjes tot je na een uurtje 0f 2 aankomt bij een heel lieflijk watrevalletje

waar de plaatselijke bevolking eten voor je klaarmaakt en op dat moment heb je best wel honger dus dat

smaakt heel goed…afijn zo zijn er nog heel wat dingen die ze voor je kunnen regelen.

Wij weten zeker dat ze jullie graag zullen helpen…zo hebben wij het tenminste ervaren.

In elk geval veel plezier tijdens jullie vakantie daar.

Joop en Annie

• Olaf uit KK

Beste Diana,

De Shangri-Las zijn schitterende resorts, maar laat je niet verleiden door het Orang Utan reservaat bij Rasa Ria, dat is echt nep en een toeristen trap.

Het bos is te klein om een bos te noemen (geen dipterocarps, of fruitende Ficus bomen), 1 volwassen Orang Utan kan daar niet eens in overleven. De apen zijn op uitleen basis van Sepilok, als ze groter worden, moeten ze terug naar Sepilok. De enige reden om Orang Utans te houden in Rasa Ria, is ze om aan de toeristen te laten zien. Aan de WestKust van Kota Kinabalu, komen geen Orang Utans in het wild voor, hiervoor zul je echt naar Sandakan, de Kinabatangan, Tabin, Danum of Maliau dienen te gaan, of in Kuchin het Semenggoh centrum.

Ondanks dat je de apen, beter kunt zien in Rasa Ria dan in Sepilok, blijft het een feit dat Sepilok echt is (echt bos, echte probleem apen etc etc.) Maar het vijf sterren geld van Rasa Ria maken het een mooier centrum, doch … nep. Denk niet dat men 15000km reist voor Rasa Ria.

Leuk discussie in de politiek vorige week. West-Maleisie wil apen overhevelen van Sabah naar West-Maleisie. Onze Sabah Toerism Minister is fel tegen. Deze apen horen in Borneo (of Sumatra) en niet op het vaste land van Azie. West Maleisie is heel boos op de Toerism minister van Sabah, maar.. hij houd gelukkig stand. Zou toch te gek zijn, als west maleisie een opvangcentrum heeft. Oh.. ik ben niet tegen dierentuinen hoor, dat is iets anders dan een opvangcentrum.

Wil je meer weten, google mijn naam, en je kunt me vinden.

Vriendelijke groet,

Olaf uit KK.

• sas

Hallo Diana,

Als je mijn berichtje goed terug leest, zeg ik ook , dit hotel ligt in Penang:)

• Betty

Beste mensen allemaal bedankt voor jullie reacties!

Naar Penang willen we niet, maar we nemen wellicht contact op met het adres van Joop en Annie.

Als nog iemand een tip heeft houden we ons aanbevolen voor Kota Kinabalu!

Gr. Betty

• Diana Bloemen

Hoi Olaf,

bedankt voor jouw reactie! Wij wilden Sepilok al laten voor wat het was daar het daar naar het schijnt ook erg toeristisch schijnt te zijn. Vrienden van ons zijn er vorig jaar geweest en die hebben daar met tientallen mensen om die apen heen gehangen..pppfff….niets voor ons. Je draagt meerdere mogelijkheden aan om de Orang Utan te zien; welke van deze opties heeft jouw voorkeur? (als die mogelijkheid er uberhaupt nog is… :( )

En met die laatste opmerking van je ben ik het helemaal eens!

Groetejs Diana

• brit

Hoi Betty, als je de naam googeld van Olaf in KK, dan zie dat hij in KK woont, en kamers verhaard, ziet er keileuk uit!!!!!!

• joost123

http://www.langkahsyabas.com.my

Rustig gelegen, zwembad, hotel vervoer naar Kota Kinabalu, Olaf kan je oppikken voor een paar trips. Naastgelegen hotel heeft beter eten dan deze.

Ik zou Olaf's onderkomen ook eens afwegen Zijn wij niet geweest, maar had ons achteraf wel leuk geleken.