Van Singapore naar Mersing (Tioman)

  • Betty

    We willen van Singapore naar Mersing (Tioman), hoe kunnen we dit het beste aanpakken?

    Hoe laat gaat de boot naar Tioman?

    Groeten!

  • yvonne

    Wij zijn afgelopen zomer van cameron highlands via mersing naar tioman gegaan en van tioman via mersing naar singapore. Tussen Singapore en Mersing rijden goede bussen. Is ter plekke te regelen maar ook vooraf te reserveren. Ditzelfde geldt voor de boot naar tioman (ter plekke een kaartje te kopen maar ook te reserveren). Wat je moet doen hangt een beetje van de tijd af waarin je gaat. Wij gingen 31 augustus van tioman naar singapore en omdat dit een feestdag is in Maleisie hebben we voor de zekerheid de bustickets gereserveerd. Ook de boottickets hadden we van te voren (maar wel tijdens onze vakantie, een week van te voren ofzo) gereserveerd. Beide tickets konden we toen reserveren bij de schoondochter van de hoteleigenaar waar we op tioman bij sliepen. Het is te doen op de bonnefooi maar hangt er ook vanaf wat je situatie is. (welke datum, moet je een vlucht halen etc.)

    Veel plezier in ieder geval, groetjes Yvonne

  • boooo

    Wij willen graag andersom gaan. Vanaf mersing.naar cameron highlands. Enig idee of dit ook kan??

  • NBB3

    Het liefst ga ik met de bus, qua voordelig en comfortabel. Je kunt contact opnemen met Five Stars Tours op http://sg.fivestarsonline.com/index.php/coaches

    Op het moment kost een retourtje Singapore - Mersing S$60 maar dat is omdat het vakantie is. Normaal kost een retourkaartje S$55.

    Als je met meerdere bent kun je beter een van huren, want dan ben je zelfs goedkoper uit en heb je je eigen driver. Voor S$450 kun je met 10-12 man op en neer. Tijdens vakantiedagen is het S$500. Voor een van kun je bij Tioman Ferry terecht op www.tiomanferry.com, waar je ze ook over de boot naar ferry kunnen vertellen, vermoed ik :)

    Overigens zijn de vertrektijden naar Tioman altijd wat lastig, want ze kunnen daar alleen tijdens vloed vertrekken en aankomen. Kortom, de vertrektijden veranderen van dag tot dag. Maar als ik het goed heb, krijg je het schema meteen opgestuurd zodra je je kaartjes hebt gereseveerd.