Tips...?

• Martijn

Wij gaan in augustus een aantal weken naar Maleisie. Nu verblijven wij een aantal dagen op de Perhentian Islands.

Helaas moeten wij hier op een vrijdag weer weg (geen accommodatie meer beschikbaar).

Echter, onze vlucht terug naar Nederland gaat pas de woensdagavond erna. Heeft iemand een fijne tip hoe wij onze laatste zes dagen kunnen doorbrengen?

Eigenlijk willen we deze dagen ook het liefst op/aan het strand doorbrengen, maar dan wel met een rechtstreekse (vlieg)-verbinding met KL zodat we woensdagavond onze vlucht kunnen halen.

Wie heeft een goede tip?

Alvast bedankt!

• Danny

Wat vind je van Aryani in Merang of Pulau Gemia of Pulau Kapas?

• Hans

Hoi Martijn,

Wat dacht je van Langkawi, genoeg stranden en accomodatie en een perfecte verbinding naar KL met zowel Air Asia als Malaysia Airlines.

Als je met Malaysia Airlines naar Amsterdam terug vliegt kan je op Langkawi de 21.30 vlucht nemen, bagage wordt door gelabeld naar Amsterdam en je krijgt ook al je instapkaart dus in KL geen lange rijen maar gewoon op je gemakje naar de gate.

groetjes

Hans

• Martijn

Hoi Hans,

Goede tip! Wij vliegen idd met Malaysian Airlines (uitgevoerd door KLM) terug naar A'dam.

Kan ik nu dan gewoon een los ticket naar KL kopen (vanuit bijv. Lankawi) en ter plekke bij het inchecken aangeven dat ik doorreis naar A'dam, of moet ik

ergens bij mijn eerdere boeking aangeven dat ik een extra ticket wil hebben zodat beide tickets ‘gekoppeld’ worden?

Martijn

• Hans

Hallo Martijn,

Je kan gewoon n los ticket Malaysia Airlines kopen, doen wij ook altijd ( wij wonen op Langkawi ) omdat dat om onduidelijke redenen meestal n stuk goedkoper is dan in combi met een vlucht naar Europa.

Bij het droppen van je bagage ( inchecken en je stoel kiezen, hoeft niet, kan je online doen ) aangeven dat je naar A'dam vliegt en je bagage wordt doorgelabeld en je krijgt je boardingpass voor A´dam ook gelijk.

Dat scheelt echt enorm want op KL staan, net als in A´dam altijd lange rijen.

Je kan zo de 21.30 uur vlucht naar KL nemen omdat je daar alleen maar naar je gate hoeft te treinen en lopen en dat moet in 1,5 uur toch wel lukken :)

Veel plezier

groetjes

Hans

• Martijn

Hans Schreef:

——————————————————-

> Bij het droppen van je bagage ( inchecken en je

> stoel kiezen, hoeft niet, kan je online doen )

> aangeven dat je naar A'dam vliegt en je bagage

> wordt doorgelabeld en je krijgt je boardingpass

> voor A´dam ook gelijk

.

Die boardingpas heb ik toch zelf al uitgeprint na het online inchecken voor beide vluchten?

• Hans

Klopt, maar mijn cartridges zijn chronisch leeg…….duur hier en geen que bij de balie op Langkawi dus…………………….