Georgetown of Batu Ferringgi?

• Diana Bloemen

Nu ik toch eenmaal aan het vragen ben… :D aan het einde van onze trip willen we vanuit Borneo onze laatste vakantieweek (of langer) bijkomen en lekker relaxen op Penang. Ik ben aan het twijfelen over de locatie; Georgetown of Batu Ferringgi? Of een combi van beiden? We willen zoals gezegd graag relaxen, maar er maar wel wat vertier zijn in de avonduren, zoals bv een nightbazaar, evt, terras oid; gewoon relaxed, geen nachtleven. Wie heeft tips?

Alvast bedankt!

Gr Diana

• merel445

Georgetown en Batu Ferringgi zijn twee totaal verschillende dingen.

Overdag relaxen aan het strand en 's avonds lekker eten bij 1 van de vele restaurantjes, slenteren over de nigtbazaar, ga dan naar Batu Ferringgi.

Georgetown is zeg maar een stadje waar je overdag wat meer kunt doen.

• Mike

Hoi Diana,

Batu Ferringhi is de strandplaats van Penang, maar het vervelende is dat door de stroming het water troebel is en men veel last heeft van kwallen. Waardoor zwemmen in de zee nou niet bepaald geweldig is. Ik zou je dus aanraden om naar Georgetown te gaan aangezien daar toch meer te beleven is en je qua zwemmen toch meestal in het zwembad door zal brengen.

De nightmarket in Batu Ferringhi is op sterven na dood heb ik gelezen op andere fora van mensen die op Penang wonen. Wij hebben destijds gekozen om in Batu Ferringi te verblijven, maar als ik nu nog een keer zou gaan dan zou ik voor Georgetown kiezen.

Groeten,

Mike

• Diana Bloemen

Hoi Mike,

de nightbazaar op sterven na dood? Jeetje, daar schrik ik wel van; ik heb vorige week met iemand van een reisorganisatie gesproken en die was nog zeer enthousiast over de nightbazaar. Maar is deze nightbazaar ook het enige wat te doen is in Batu Ferringgi?

Voor het geval we voor Georgetown zouden kiezen; het hotel dat ik daar op het oog heb ik het G Hotel, gelegen aan Gurney Drive. Is dat een beetje centraal gelegen of moet ik toch meer de stad in?

Groetjes Diana

• Danny

Op sterven na dood?

Dat is vreemd, ik was er vorige week nog en toen leefde de patient nog uitbundig.

• Mike

Wat betreft de huidige status heb ik ook maar gelezen zoals gezegd… Maar dan nog na 1 of 2 avonden markt hadden wij het destijds ook wel gezien hoor. En verder was er 's avonds in Batu Ferringhi niet heel veel te doen destijds, maar dat is persoonlijk uiteraard.

Verder zou ik gewoon een hotel uitzoeken waar jij het naar je zin kunt hebben, want je kunt de bus / taxi overal naar toe nemen voor weinig geld. Dus ik zou de locatie van het hotel t.o.v. winkels minder belangrijk vinden dan bijvoorbeeld de kamers of de zwembaden.

Maar zoals gezegd dat is mijn mening en het is de kunst en voor mij al de helft van het plezier om uit te zoeken wat van toepassing is voor jou. Daarom vind ik fora ook geweldig :D

• Diana Bloemen

Daar heb je helemaal gelijk in; de voorpret van het uitpluizen is bijna net zo leuk als de trip zelf!

• jenny.hmns

Op die markt worden erg veel illegale CD's en DVD"s aangeboden. Om de zoveel tijd gaat de politie daar achteraan. Als je net zo'n avond treft, kan de markt eruit zien als een dooie boel omdat binnen no time iedereen heeft ingepakt en vertrokken is, om daar overigens de volgende avond gewoon weer te staan.

Wij hebben heel wat vakanties doorgebracht en hebben altijd gekozen voor Batu Ferringhi. Een aantal hotels heeft een pendelbus (gratis) naar Georgetown en bij de meeste hotels is 's avonds wat te doen. Het is net wat je zelf wilt.

Van de zee/strand moet je je inderdaad niet teveel voorstellen, dat is erg smerig en ik zit liever in de schaduw, maar je kunt er bv parasailen achter een speedboot, bananaboat, een hobbycat huren van alles

Veel plezier in dat mooie land

Jenny