Hallo,
Ik zit te twijfelen om 4 nachten langkawi aan te gaan, of toch te delen met Penang?
We willen geen run-vakantie, dus vandaar dacht ik zelf rustig de tijd te nemen op Langkawi,,
Hoe denken jullie hierover??
Gr Anne
Als je maar 4 nachten hebt dan zou voor een van de twee kiezen. Alleen al op Penang is zoveel te zien en te doen dat je er makkelijk een week lang elke dag tochjes kunt maken, dus voor 4 dagen is er zeker meer dan genoeg. Globaal kun je stellen dat Penang voor de cultuur en Langkawi voor de natuur is. Als je echt wilt uitrusten dan zou ik voor Langkawi gaan. Wil je toch nog iets van het echte Maleisie proeven dan zou ik voor Penang kiezen.
Cees
daisy Schreef:
——————————————————-
> Penang (georgetown) vonden wij vies!!! daar buiten
> was wel mooi. Maar zijn na 2 nachten met gierende
> banden vertrokken!
——————————————————-
Hoi daisy,
Het blijft natuurlijk persoonlijk maar Georgetown vies?????? Wij begrijpen daar echt niets van. We hebben heel Maleisie rondgereisd en we zijn al twee keer op Penang geweest. De laaste keer hebben we vier hele dagen door Georgetown rondgelopen maar het is daar echt niet vies. De bebouwing van het oude centrum is wel wat vervallen maar dat is ook de charme van Georgetown. Daardoor heeft het nog iets van het echte Maleisie (wat je dus in Batu Ferringhi niet zult vinden). We zijn vorige maand voor het eerst in Bangkok geweest maar dat is echt vele malen rommeliger en smeriger dan Georgetown.
Cees
arme buurten/achterbuurten van aziatische steden zijn rommelig ja, maar als je met een wat royaler budget reist dan hoef je daar helemaal niet te komen en zie je de betere buurten (toeristengetto's zo je wilt)
de antistemming die cees (ja, het is cees zijn eigen menoing, het is slechts hoe cees het ervaren heeft) hier tav thailand kweekt is volkomen onterecht, waarom zou thailand vele malen populairder zijn dan zijn zuiderbuur?
Hoi Martijn,
Ik probeer helemaal geen antistemming tegen Thailand / Bangkok te kweken. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat Maleisie veel netter is dan Thailand en dat het dus onzin is om te stellen dat Georgetown vies is. Wij zijn juist erg enthousiast over Thailand / Bangkok. Als je voor het eerst in Bangkok bent en je komt net uit Maleisie dan is het de eerste dag wel even wennen aan de hecktiek en de rommeligheid, maar het heeft zeker ook zijn charme. Beide landen hebben zo hun voor en nadelen, maar de rommeligheid vonden wij bij Thailand juist een pluspunt. Tenslotte ga je helemaal naar Azie om ook een beetje dat Aziatische gevoel te krijgen, en daar hoort die rommeligheid wat ons betreft juist bij.
Groetjes, Cees
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?