hotels in nederland boeken?

• Lique

Hoi,

Wij gaan van 26 Mei t/m 9 Juni naar Maleisie/Borneo.

We hebben onze vliegticket al geboekt.

Denken jullie dat het nodig is om in Nederland hotels te boeken of kan dat in deze periode ook goed als we daar zijn?

Alvast bedankt!

• anne

Hoi,

Wij gaan van 13 mei t/m 5 juni. Ik heb zelf 2 accomodaties van te voren geboekt, nl. Taman Negara (Travelers Home) en Tioman Island. Dit omdat we hier zijn als de Maleisiers een lang weekend vrij hebben (Nationale feestdag, Vesak Day, van 27 t/m 30 juni). Verjaardag van Boedha :D

Verder schrijf ik zelf veel adresjes op per plaats waar we heen denken te gaan (maak al wel globale reisroute).

Ik zoek veel op zoover, tripadvisor en lonely planet naar leuke (goedkope) adresjes. Die schrijf ik op een lijstje, zodat je per plaats verschillende opties hebt om heen te gaan, dan moet er altijd nog wel een vrije acc. tussen zitten, vooral als je met zijn 2 gaat en het is geen hoogseizoen.

Wel zal ik bijv. een jungletour (die je bijv. 3 dagen, 2 nachten wil) ik denk dat dit misschien wel snel volzit..?

Wij blijven zelf op west-maleisie..heel veel suc6 en reisplezier straks en neem een Lonely Planet mee :D Altijd goed :D

GR Anne

• Annika

hoi,

ik heb al verschillende keren bij asiarooms.com geboekt

soms al in nederland (langer van te voren vaak erg voordelig) en ook wel eens ter plekke vlak voordat ik naar mijn volgende bestemming ging.

als je met airasia vliegt die hebben ook vaak een combi dan van voordelige prijzen vlucht/hotel

veel plezier

gr Annika

• Mike

Wij vliegen ook 26 mei naar KL. Wij hebben de kamers geboekt via booking.com. Goede ervaringen met deze site. Je geeft alleen je creditcardnummer door als ‘verzekering’. Bij aankomst of vertrek betaal je in het hotel zelf. Dat is allemaal goed geregeld. Wij hebben al geboekt omdat ons reisschema zo goed als vast staat. Maar eerdere ervaringen en van vrienden van ons is dat ook in deze periode er altijd wel kamers te boeken waren. Soms iets langer zoeken en misschien niet helemaal het gewenste resultaat. Maar op zich goed te doen.

Maar als je reisschema al vast staat dan kun je uiteraard in Nederland al boeken, kun je mooi naar ervaringen kijken en dergelijke.

• Munifer

Ik denk dat je voor die periode alleen de eilanden aan de oostkust (Perhentian enz.) vooraf

moet boeken als je eerste keus wilt hebben. Ik heb gelezen dat het daar snel vol zit, hoewel

jullie niet in het hoogseizoen gaan. KL zou ik zeker niet vooruit boeken, goenoeg keuze! En

idd: Lonely Planet mee! Via tripadvisor heb ik ook leuke adresjes gevonden.

• AB

eens. Wij gaan zelf eind mei tot half juni naar Maleisie. Ik heb ook gemerkt dat veel leuke hotels (perhentian, redang) vrij snel vol zitten.

Wat me ook opvalt is dat de prijzen op bijv Booking.com opeens veel duurder zijn dan ca 2 weken geleden. Heeft dit te maken met de daling van de euro van de afgelopen weken?Graag reactie van iemand die hier ervaring mee heeft. Zo niet, dan is het handig om wel veel hotels vooraf te boeken. Althans dat scheelt in ieder geval in prijs.