Kota Bahru-Langkawi, advies gevraagd

• Martijn

Beste medereizigers,

Van de zomer gaan wij naar Maleisie. Nadat wij een week op de Perhentians hebben verbleven willen we de laatste paar dagen graag doorbrengen op Langkawi.

Na lang zoeken heb ik bij AirAsia vluchten gevonden (helaas via KL), die ook nog eens betaalbaar waren.

We hebben 2 opties:

optie 1. vertrek KB 12.20uur, aankomst KL 13.15uur -> vertrek KL 14.05uur, aankomst LKW 15.05uur

optie 2. vertrek KB 12.20uur, aankomst KL 13.15uur -> vertrek KL 16.10uur, aankomst LKW 17.10uur

Nu heb ik een aantal vragen: welke optie is qua tijd de beste? Uiteraard gaat mijn voorkeur uit naar optie 1 omdat de wachttijd in KL dan maar 50 minuten is. Maar hoe zit het bij AirAsia met vertragingen? Is het uberhaupt te doen in 50 minuten om uit een vliegtuig te stappen, en weer in het volgende te stappen? Moeten we zelf bagage ophalen in KL en weer inchecken voor de volgende vlucht?

Wie weet raad en heeft advies? Alvast bedankt!

• Hans

Hallo Martijn,

Geen moeilijke vraag, optie 2

Het inchecken bij Air Asia kan tot 40 minuten voor vertrek.

Als je maar 50 minuten hebt tussen de vluchten dan haal je dit eevoudig niet.

Landen, taxien, wachten op je koffers…….mission imposible en dan hebben we het nog niet gehad over vertraging.

groetjes

Hans

• Martijn

Kan je bij het inleveren van je bagage op KB de boel ook al laten doorlabelen voor Langkawi, of moet je echt je koffers ophalen in KL en dan weer inleveren?

Zeg Hans, wij reizen met 2 kleine kinderen (1,5 en 5 jaar oud). Waar moeten we verblijven op Langkawi? We zoeken kindvriendelijk strand, beetje rustig, maar niet te (wel wat winkeltjes en restaurantjes in de nabijheid), mogelijkheid tot huren van auto. Jij hebt vast tips voor het beste strand voor ons…?

• Martijn

O ja, we zijn er in augustus…

• Danny

AirAsia is een point-to-point carrier, dus zoals Hans al zei in LCCT moet je je bagage ophalen en opnieuw inchecken voor de volgende vlucht.

Vandaar dat je behoorlijk wat tijd moet nemen tussen 2 vluchten.

• ozzietukker

:) Hoewel ik met Air Asia opzich geen problemen heb gehad is een connectie van 50 minuten te kort. Zelfs als je zonder bagage reist is het al bijna niet te doen om 40 minuten voor vertrek bij de ticketbalies te komen. Tel daarbij op eventuele vertragingen, want 10-20 vertraging kan altijd gebeuren, ook als het vliegtuig optijd land….

Op KL LCCT zijn genoeg mogelijkheden om wat te eten, zodat je relaxed naar de volgende vlucht kan gaan.

• henrike66

Hoi Martijn,

Doorlabelen doet Air Asia in principe niet, maar ze kunnen het wel. Bij ons hebben ze het vorig jaar wel gedaan. Op de luchthaven gewoon “blond” en erg aardig gedaan en uiteindelijk deed ze het. Wel blijft dan nog de overstaptijd van 50 minuten te krap hoor.

Succes!! Gr, Henrike

• Hans

Hallo Martijn,

Als je strand met winkeltjes en restaurantjes wilt kom je uit op Pantai Cenang of Pantai Tenga, die naast elkaar liggen.

Alle andere hotels en resorts liggen vrij afgelegen wat met een huurauto, die je volgens mij op de luchthaven al kan huren, natuurlijk geen probleem hoeft te zijn maar je moet wel altijd gaan rijden.

Hotels heb je op Pantai Cenang en Tenga te kust en te keur, vanaf MYR 50 tot MYR 1000 per nacht, afhankelijk van je wensen, smaak en budget.

Even googlen en kijken op Tripadvisor en je vind eindeloos veel info.

Groetjes

Hans

• AB

Hans,

ben ook aan het orrienteren voor een aantal binnenlandse vluchten. Ik zie dat vluchten via MAS nauwelijks duurder zijn dan via Air Asia. Je vliegt dan ook via KLI ipv LCCT en ook heb je volgens mij minder beperkingen voor bagage. Wat zijn dan toch de voordelen va Air Asia? Hoor graag van je.

mvg

Ab