Hallo lieve mensen,
In Augustes zou ik graag een tour willen doen in Maleisie. De tickets naar Hong Kong zijn echter stukken goedkoper, dus ik dacht dat het wel leuk zou zijn om daar dan ook meteen even te stoppen en dan met Air Asia verder te reizen aangezien die tickets bijna voor niets zijn
Hieronder mijn itinary/planning.
Hong Kong: 3 nights (Hong Kong - Kota Kinabalu with Air Asia)
Kota Kinabalu: 1 night
Sandakan/Sukau: 1 night
Kota Kinabalu: 2 nights (Kota Kinabalu - Kuching with Air Asia)
Kuching: 1 night
Batang Ai: 2 nights (Kuching - Penang with Air Asia)
Penang: 2 nights
Kuala Lumpur: 2 nights
Taman Negara: 2 nights
Kuantan/Cherating: 2 night
Melaka: 1 night
Singapore: 3 nights (Singapore - Hong Kong with Air Asia)
Hong Kong: 1 night
Zelf ben ik alleen in Hong Kong geweest en de rest is mij erg onbekend dus ik heb mij gewoon gebaseerd op wat reizen van 333travel qua route en dan heb ik singapore en hong kong eraan toegevoegd.
Op lonelyplanet kreeg ik alleen de feedback dat dit een druk schema is, maar het zou handig zijn als iemand mij kan vertellen wat ik kan overslaan en waar ik beter wat meer tijd in kan steken (en dan het liefst met een uitlegje waarom , weten we dat ook weer!
Ik zou graag wat langer op een strandje blijven om even te rusten. Vraag is alleen WELKE. Ik ben zelf nogal verzot op Koh Samui en dan vooral Bophut. Het leuke vind ik daar dat je de drukte een beetje kunt ontsnappen maar toch ook nog de juiste faciliteiten hebt zoals leuke boetiekjes en heel goede restaurants en hotels. Al met al is het vrij trendy, maar op sommige plaatsen kun je makkelijk rusten. Is er iets soortgelijks op Maleisie? Langkawi en Penang lijken me erg druk, terwijl Pulau Perhentian Besar en Kecil mij dan weer iets teveel bagpackers locaties zijn waar de faciliteiten een beetje ontbreken. Hopelijk kan iemand mij een beetje helpen.
Verder vraag ik me af of er in Taman Negara nog meer hotels zijn dan alleen Taman Negara Mutiari hotel?
Ik kijk er naar uit wat feedback te krijgen waar ik mee uit de voeten kan om mijn travelplan een beetje te verbeteren.
Groetjes,
Missterious