Van Perhentian naar Pulau Redang

• Tamara

We gaan een week eilandhoppen en willen graag 3 nachten op Pulau Besar (Perhentian Islands) doorbrengen en 3 nachten op Pulau Redang. Hoe kunnen we daar nu het beste komen? Is het makkelijk om een transfer per boot te regelen op Perhentian? En zo ja, wat zijn de kosten? De prijzen van de resorts liggen op zo'n 700 RM en dat is toch best veel. Of is het gemakkelijker om weer terug te varen naar het vaste land, daar een taxi naar Merang en vanuit Merang een boot naar Pulau Redang.

We willen 2 eilandjes en hebben ook nog Pulau Lang Tengah overwogen, maar de hotels op dit eiland worden niet heel goed beoordeeld. Wat is jullie ervaring?

Bedankt voor alle tips/reacties.

• AB

Tamara,

wij waren dit ook van plan en heb destijds eea uitgezocht. Wij gaan begin juni.

Een charterboot kost plaatselijk ca 450 RM en dan ben ben je na ruim een uurtje op Redang. Voordeel je bepaalt zelf wanneer je vertrekt en je bent minder afhankelijk. De andere optie is iets goedkoper, maar veel meer intensief en veel langer. Succes.

• saskia

Hai Tamara,

Sorry heb niet direct antwoord op je vraag, maar volgens mij bieden een aantal reisorganisaties ook eilandhoppen aan (volgens ij de Jong Intra)

Wat betreft kosten van hotels viel mij ook op dat ze zeer prijzig zijn voor hoe ze eruit zien (ben nog niet geweest, dus misschien is het prachtig)

Gemiddeld voor een beetje kamer zo'n 40-50 euro p/p/p/n. Volgens mij moet de combi Perhentian-Lang Tenggah prima te doen zijn en wordt er veel geschreven over watertaxi's (kijk op Van Verre en http://www.malaysiasite.nl)

Wij konden eigenlijk weinig hotels vinden, waardoor we idd ook zijn gaan kijken naar de hotels ipv welke eiland.

Groet Saskia

• daisy

Wij hebben het vorig jaar andersom gedaan. eerst een paar dagen Redang. Zaten 3 dagen (2 nachten) incl 2 duiken en 3 x per dag eten (moet je niet veel van verwachten, maar is overal hetzelfde) dit was 500 RM als ik het goed zeg..

We zijn met de boot terug aan land gegaan en hebben daar een taxi genomen. Vanaf daar weer naar de Perhentians. Dat is niet zo duur. (wel wat langer maar meer als de helft goedkoper) Met een boot van eiland naar eiland betaal je een hoop geld, Dit komt omdat het een paar uur varen is en zij dit zien als taxirit. PI is ook niet zo duur…

• BH

Wij gaan begin mei ook eerst naar Perhentian Besar voor 4 nachten (Abdul Chalets) en dan via het vaste land naar Kuala Terengganu (Ri-Yaz Heritage Marina Resort & Spa) voor twee nachten en tot weer met de boot naar Redang voor 3 nachten (Berjaya). Vanuit Terengganu met Air Asia naar KL.

Pulau Lang Tengah heb ik ook overwogen, maar inderdaad mindere hotels en de boottransfers zijn mij relatief gezien te prijzig.

• AB

BH Schreef:

——————————————————-

> vaste land naar Kuala Terengganu (Ri-Yaz Heritage

> Marina Resort & Spa) voor twee nachten en tot weer

Hoi BH,

ziet er goed uit. Wij gaan in juni naar Berjaya Redang en daarna naar Kuala Terengganu. Was nog op zoek naar een leuk resort. Ziet er goed uit, het Ri-Yaz.

Kun je er iets meer over vertellen? Kom er op de site niet helemaal uit. Is de locatie gunstig of ligt het afgelegen? Op de site worden verschillende prijzen genoemd??

Hoor graag.

groet AB

• BH

Hoi AB,

Het schijnt een mooie (beetje afgelegen) locatie te hebben, vlakbij het water. Zie Google Maps: Locatie Ri-Yaz

Iets noordelijker, op korte afstand, ligt het vliegveld. Kies je voor de internet hot deal (meest ‘simpele’ kamer), dan betaal je RM 248 (incl. ontbijt & welkomstdrankje). Volgens mij is er plek zat.

Kijk ook even op Tripadvisor

Succes!

Gr. Bas

• AB

Hoi Bas,

bedankt voor je reactie. Heb geboekt voor 2 nachten. DeLuxe kamer was niet meer beschikbaar, wel een duurdere. Scheelt 100RM per dag:(

Maar goed, het ziet er prima uit en hoop dat we ons daar een beetje kunnen vermaken. Zag overigens via Google maps, dat de Crystal Mosque in de buurt ligt. Ziet er ook indrukwekkend uit.

De trip wordt nu KL–Kota Bharu–Redang– KT– Kenyir lake– CH– KL–:( A'dam