met pasen op de boonefooi ?

• Kim

ik heb al een en ander gelezen over al dan niet vooraf boeken van hotels, wij hebben dan ook alleen de eerste nacht in Kuala Lumpur geboekt. Nu lees ik dat op perhentian je het best wel kunt reserveren, wat is jullie ervaring tijdens de paasvakantie op perhentian, vooraf boeken of op de bonnefooi?

Alvast bedankt,

Kim

• superhagi

Hoi Kim,

Maleisie is overwegend een islamitisch land. Ik heb verder helemaal geen verstand van de moslim cultuur, dus of je ‘last’ van pasen hebt, kan ik je niet zeggen. Ik weet niet of het samenvalt met een islamitische feestdag. En de gewone vakanties zoals wij ze kennen, vallen ook niet samen. Ik kan je ook niet vertellen of er dan een nationale vakantie is.

Helaas heb ik geen ervaring tijdens de paasvakantie op deze eilanden. Wel in juni en toen was het heel erg druk. Er was bijna geen slaapplaats te krijgen.

Ik raad je aan om vooraf te reserveren op de Perhentians. Dan kan je kiezen waar je wil blijven en hebt niet het risico dat je op het strand moet slapen. En zeker reserveren als je een paar dagen de zelfde kamer wil hebben. Het is niets om iedere keer in en uit te moeten checken of kamer te moeten wisselen. Heb je al een acco op het oog? En welk eiland wil je heen?

Ik vond het best mooie eilanden. De onderwater wereld is zeker fantastisch. Houd er wel rekening mee dat je op de meeste ‘stranden’ niet zomaar het water in kan lopen ivm koraal en stenen. Zeker niet als het eb is, dan zijn sommige accomdaties niet eens te bereiken per boot! En sommige bij accomodaties is bij vloed het strand zo smal dat je er niet op kan liggen! Kijk dus goed waar je naar toe wil!

Veel plezier daar!

• Kim

Bedankt voor je info. Ik heb geen specifieke voorkeur naar welk eiland en welk hotel, in gedachten had ik een chalet op het strand vanwaar we makkelijk kunnen duiken, dus een duikschool moet er wel in de buurt zijn.