Hoi Rianne,
We zijn maar 1x op de Perhentians geweest, maar hebben het hele eiland Besar gezien. We zijn het eiland ‘rondgelopen’ op zoek naar slaapplaatsen. In een week tijd hebben we in 3 verschillende accomodaties gelogerd.
Wij zijn in het Arwana in de zuidbaai geweest. Duur maar prima. Beachfront/seaview is erg leuk maar gehorig. Niet allemaal met strand voor: het strand begint daar. Zwembad (alsof je dat daar nodig hebt).
Watercolours paradise: oud, vieze platte matrassen, kakkerlakken en seaview wat niet echt seaview is ivm met 15 meter tuin/bomen en geen strand voor de chaletjes. Wel fijn restaurant met erg goed eten.
Mama's place: schoon, nieuwe matrassen en seaview is echt seaview. Alleen een pad voorlangs maar geen strand. Geen stroom 2 uurtjes aan het eind van de middag.
Verder zijn we bijna overal langs gelopen om te vragen of er plek is.
Als ik opnieuw zou gaan zou ik kiezen voor Coral View (niet van binnen gezien), naast Perhentian Island resort. Omdat het er gezellig uitziet en naast het mooiste strand ligt. Het mooiste strand is nou eenmaal bij het Perhentian Island Resort (vind ik). PI Resort is te duur voor ons….
Of we zouden bij Alu Alu divers/chalets logeren. Dit is de duikschool waar wij het duiken hebben geleerd. Erg gezellig en goed. En de chalets zijn nieuw! Maar dit is weer in de zuidbaai naast Arwana en Flora.
Of we zouden naar Kecil gaan….
Als je meer info wil over de stranden (eb/vloed), waar je lekker kan eten, enz. hoor ik het wel.
Succes!