met pasen op de boonefooi ?

• Kim

ik heb al een en ander gelezen over al dan niet vooraf boeken van hotels, wij hebben dan ook alleen de eerste nacht in Kuala Lumpur geboekt. Nu lees ik dat op perhentian je het best wel kunt reserveren, wat is jullie ervaring tijdens de paasvakantie op perhentian, vooraf boeken of op de bonnefooi?

Alvast bedankt,

Kim

• superhagi

Hoi Kim,

Maleisie is overwegend een islamitisch land. Ik heb verder helemaal geen verstand van de moslim cultuur, dus of je ‘last’ van pasen hebt, kan ik je niet zeggen. Ik weet niet of het samenvalt met een islamitische feestdag. En de gewone vakanties zoals wij ze kennen, vallen ook niet samen. Ik kan je ook niet vertellen of er dan een nationale vakantie is.

Helaas heb ik geen ervaring tijdens de paasvakantie op deze eilanden. Wel in juni en toen was het heel erg druk. Er was bijna geen slaapplaats te krijgen.

Ik raad je aan om vooraf te reserveren op de Perhentians. Dan kan je kiezen waar je wil blijven en hebt niet het risico dat je op het strand moet slapen. En zeker reserveren als je een paar dagen de zelfde kamer wil hebben. Het is niets om iedere keer in en uit te moeten checken of kamer te moeten wisselen. Heb je al een acco op het oog? En welk eiland wil je heen?

Ik vond het best mooie eilanden. De onderwater wereld is zeker fantastisch. Houd er wel rekening mee dat je op de meeste ‘stranden’ niet zomaar het water in kan lopen ivm koraal en stenen. Zeker niet als het eb is, dan zijn sommige accomdaties niet eens te bereiken per boot! En sommige bij accomodaties is bij vloed het strand zo smal dat je er niet op kan liggen! Kijk dus goed waar je naar toe wil!

Veel plezier daar!

• Kim

Bedankt voor je info. Ik heb geen specifieke voorkeur naar welk eiland en welk hotel, in gedachten had ik een chalet op het strand vanwaar we makkelijk kunnen duiken, dus een duikschool moet er wel in de buurt zijn.

Wat betreft pasen, ik maak me idd niet druk over het al dan vieren, maar dat het eventueel te druk gaat zijn ivm hoogseizoen vakantieperiode voor heel wat mensen…

Liever wil ik me niet vastleggen, zodat ik ter plekke kan beslissen waar ik hoelang blijf, maar misschien kan ik de perhentian eilanden toch beter vooraf boeken om te voorkomen dat we op het strand moeten slapen, alhoewel zo een slecht idee lijkt het me ook weer niet (:P)

Groetjes,

Kim

• Rianne

Hey superhagi,

Uit je reactie begrijp ik dat je vaker op de perhentians bent geweest. Welke accommodatie zou je aanraden? wij zoeken het liefst een hutje op het strand met een beetje luxe en willen graag in de buurt kunnen snorkelen… Alvast bedankt!

Groetjes,

Rianne

• superhagi

Hoi Rianne,

We zijn maar 1x op de Perhentians geweest, maar hebben het hele eiland Besar gezien. We zijn het eiland ‘rondgelopen’ op zoek naar slaapplaatsen. In een week tijd hebben we in 3 verschillende accomodaties gelogerd.

Wij zijn in het Arwana in de zuidbaai geweest. Duur maar prima. Beachfront/seaview is erg leuk maar gehorig. Niet allemaal met strand voor: het strand begint daar. Zwembad (alsof je dat daar nodig hebt).

Watercolours paradise: oud, vieze platte matrassen, kakkerlakken en seaview wat niet echt seaview is ivm met 15 meter tuin/bomen en geen strand voor de chaletjes. Wel fijn restaurant met erg goed eten.

Mama's place: schoon, nieuwe matrassen en seaview is echt seaview. Alleen een pad voorlangs maar geen strand. Geen stroom 2 uurtjes aan het eind van de middag.

Verder zijn we bijna overal langs gelopen om te vragen of er plek is.

Als ik opnieuw zou gaan zou ik kiezen voor Coral View (niet van binnen gezien), naast Perhentian Island resort. Omdat het er gezellig uitziet en naast het mooiste strand ligt. Het mooiste strand is nou eenmaal bij het Perhentian Island Resort (vind ik). PI Resort is te duur voor ons….

Of we zouden bij Alu Alu divers/chalets logeren. Dit is de duikschool waar wij het duiken hebben geleerd. Erg gezellig en goed. En de chalets zijn nieuw! Maar dit is weer in de zuidbaai naast Arwana en Flora.

Of we zouden naar Kecil gaan….

Als je meer info wil over de stranden (eb/vloed), waar je lekker kan eten, enz. hoor ik het wel.

Succes!