hoeveel ringit voor 3 weken Maleisie

• Ilona

kan iemand een advies geven over de hoeveelheid Ringit mee te nemen voor 3 weken Maleisie waarvan hotels, (binnelandse) vluchten al zijn betaald.

Kun je daar gemakkelijk pinnen met een pinpas van de ING of Rabobank?

Ik hoor het graag!

• Cees

Bij de Maybank lukt pinnen altijd, en je betaald ook geen extra kosten (zoals wel in Thailand). Het leven is in Maleisie een stuk goedkoper dan hier. Eten op straat kost bijna niets. Wij hebben bijna twee weken gedaan met 700 Ringit maar het hangt er helemaal vanaf wat je moet betalen. Neem gewoon eerst eens 500 Ringit op en kijk hoe lang je er mee doet. Pinautomaten zijn er overal genoeg en onze Rabo pas deed het altijd (behalve een keer op de luchthaven van KL).

Cees

• Olaf uit KK

Beste Cees,

Oei… een budget van RM50 per dag voor het eten, dan mag je niets extras doen hoor. Want… een lekkere vis, garnaal, etc etc dan ben je heel wat meer kwijt. Denk niet dat iedereen volstaat met een RM50, maar.. je hebt gelijk, je kunt hier zeer goedkoop eten. Echter.. ga je eens niet maleis eten, kun je voor een diner met een glaasje wijn erbij ook zo een RM150 kwijt zijn. Dus… het hangt ervan af. Neem je elke dag wat rijst en of noodles, dan… goedkoop, maar.. kom je ook om vooral lekker te eten, dan… wat duurder.

Ik houd bijvoorbeeld na al die vissen, garnalen en rijst, best eens van een lekkere italiaanse pizza. Met voorgerecht ben ik met 2 man toch een RM90 kwijt (zonder alc. drank).

Groet Olaf uit KK.

• brit

Hoi wij hebben voor 3 weken n bedrag van 1200, euro op gemaakt, hebben de 1ne keer, voor 30 ringit gegeten de andere keer voor 300(KL tower), hebben (ikke dan) de nodige schoenen en tassen gekocht, kosten echt geen drol, in de malls in Kl( geen neppers hoor)

En toen we op Langkwai zaten, hebben we veel bij de hawkers gegeten keilekker, en dat voor 60 ringgit, dan hadden we ieder n vers sappie, 2 fris(geen bier daar), ieder n voorgerecht, hoofdgerecht(lekker vis of krab), en koffie en thee na, das toch bijna voor niets

er gaan 5 Ringgit in n euro

Als je daar na de haven gaat, kan je uit elk werelddeel eten, maar daar ging onze voorkeur niet na uit, dat kunnen we in Nl ook, maar ergens lekker Maleisichs eten in Nl, dat ben ik nog niet tegengekomen

In Kl kun je erg lekker eten in Chinatown, vooral Crab blackpepper, heerlijk, zou voor het eten al terug willen(tu)

• Cees

Beste Ilona en Olaf,

Ik heb het even nagekeken op onze bankafschriften. Vorig jaar hebben we totaal 1.500 Ringit opgenomen voor 2,5 week. We hadden de hotels en huurauto al vooraf betaald. We aten meestal één keer per dag omdat we ‘s ochtend een goed ontbijt kregen. Met twee personen waren we bij stalletjes meestal zo’n 25 Ringit kwijt voor eten en drinken samen. De laatste week hebben we wat meer uitgegeven omdat we tol en benzine moesten betalen.

Afgelopen januari hebben we in een week 800 Ringit opgemaakt. We hebben toen ook een paar keer in restaurants gegeten en we moesten taxi's betalen omdat we geen huurauto hadden.

Maar het blijft natuurlijk heel persoonlijk. Wij zijn totaal geen shoppers maar als je dat wel bent dan heb je natuurlijk meer nodig. Ook als je graag in dure / westerse restaurants eet heb je veel meer nodig. Het is maar wat je zelf wilt.

Ik hoop dat je iets aan de info hebt, Cees

• Martijn

Cees

Als ik het goed begrijp zit jullie zakgeldbudget dus tussen de 350 en 800 Ringgit per week.

(citaten: Wij hebben bijna twee weken gedaan met 700 Ringit. Vorig jaar hebben we totaal 1.500 Ringit opgenomen voor 2,5 week. Afgelopen januari hebben we in een week 800 Ringit opgemaakt.)

Daar legt 75 Ringgit voor een taxirit dan wel een fors beslag op:-), dat is zo ongeveer het budget van een hele dag.

• Cees

Martijn,

Inderdaad. Ik denk dat wij gemiddeld zo'n 600 Ringit per week als zakgeld opmaken voor 2 personen. Maar het blijft heel persoonlijk natuurlijk. Wij hebben niet veel meer nodig dan een bord eten en regelmatig wat te drinken (alcoholvrij).

Cees

• Ilona

Beste,Cees, Olaf, Brit en Martijn,

heel erg bedankt voor jullie tips! Wij vinden het fijn af te wisselen in luxe en soms wat enevoudiger wb het eten. We zijn de eerste 10 dagen in het binnenland KL, TN en CH om vervolgens naar Perhentian te gaan en naar Gem Island. Ik heb begrpen dat op het laatste eiland niets is…..heerlijk! dus ga er vanuit dat je ook niet kan pinnen.

We vertrekken over 4 weken en heb er ongelooflijk veel zin! Lijkt me waanzinnig om zo'n mooie reis samen te maken,

groet, Ilona

• superhagi

Hoi Ilona,

Hou er rekening mee dat je op de Perhentians ook niet kan pinnen!

Groetjes van Chantal