Eigenlijk zegt het onderwerp al genoeg; Zijn digitale camera's goedkoper in Azië? En is het verstandig om er daar een te kopen?
En ik lees veel over shoppingmalls, is de verkrijgbare kleding daar ook een beetje Westers qua maten?
Hoi Rian,
Digitale camera in Azie kopen is weinig zinvol. De prijzen zijn in principe hoger en de garantie is minder. Zelfs na veel afdingen mag je blij zijn als je op de prijzen van hier komt. Kom je wel veel lager dan blijken ze ineens niet te kunnen leveren. Vervolgens proberen ze dan om je iets anders veel te duur aan te smeren (meerdere keren meegemaakt).
Naar onze ervaring zijn de kledingmaten gelijk als hier.
Cees
Alleen in Singapore, maar vooral Hong Kong kan een camera wel goedkoper zijn dan in Nederland. We hebben het hier dan niet over honderden euro's maar om tientallen euro's.
Wel is de garantie bijvoorbeeld alleen geldig in de Azie-regio, de camerafabrikanten in Nederland zien dit als grijze import en bieden hier dan ook geen garantie. Voor mij is dat niet zo'n probleem aangezien ik regelmatig in Azie ben, maar anders is de garantie volledig nutteloos omdat je deze niet kunt gebruiken.
Hoi Rian, over camera's weet ik niets , maar over de kleding wel
Ze hebben tot maat 38, keuze genoeg, daarboven,,vergeet het maar, dat zijn van die soepjurken, schoenen, tot maat 41, en schoenenwinkels heb je in Kl in elke mall, met echt hele leuke schoen, omgerekend voor zo'n €15.00 (heb me dan ook klem gekocht)
op de markt in Chinatown, hebbben ze neppolo's en die hebben ze dan wel weer in hele grote maten wel tot xxxl, mijn man heeft er 5 gekocht voor 100 ringgit, echt mooie polo's, van goede kwaliteit, en hele leuke kleuren
In de shoppingmall waar de achtbaan is, (ben de naam kwijt), staan stands met tassen voor 25 ringgit, en 2 voor 40 ringgint, tassen die hier zo'n €20.00 p.st zouden kosten
Het was maar goed, dat we maar n paar dagen in KL waren, want je raakt daar verslaafd aan het shoppen.
Heb je nog vragen, ik hoor het wel
Gr Brit
Ha Brit,
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik heb een retour Singapore en ga vandaar uit naar Oost en West Maleisië. Omdat ik dus in Singapore al in een grote stad ben, wilde ik eigenlijk KL overslaan.
Maar als ik dit zo hoor… Schoenen en tassen… Tja, je bent vrouw of je bent het niet zullen we maar zeggen.
Heb je al die schoenen etc gewoon meegenomen? Of heb je ze opgestuurd per post naar NL? Zit nl toch een beetje met ruimte gebrek in mijn rugzak denk ik
Is het prijsverschil tussen KL en Singapore inderdaad zo groot als ik ergens heb gelezen? Ik bedoel dan hotels etc.
Groeten,
Rian
Japan? Daar betaal je bijna 5 euro voor een colaatje of een biertje.
Tip; Google eens op aziatische of maleise sites en je zult zien dat de prijzen voor elektronica minimaal zijn.
Wij gaan in juni naar Maleisie en we eindigen voor drie dagen in KL, omdat we geen zin hebben om 3 weken met “volle”koffers te gaan slepen…. want shoppen gaan we zeker:)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?