Het begin is er... Hoe verder?

• Rian

Hallo,

Inmiddels ben ik er uit wat ik een deel van mijn reis ga doen;

dag 1 aankomst vanuit AMS in Singapore

dag 2 dagje Singapore en aan het einde van de middag een vlucht naar Kota Kinabalu

dag 3 Kota Kinabalu (eiland hoppen of treinreis naar Tenom of andere dagtocht)

dag 4 Kota Kinabalu (eiland hoppen of treinreis naar Tenom of andere dagtocht)

dag 5 midden op de dag vlucht van Kota Kinabalu naar Sandakan

dag 6 Sandakan (Orang Oetangs of Schildpaddentour met overnachting of Mangrove rivier cruise of Gomantong caves)

dag 7 Sandakan (Orang Oetangs of Schildpaddentour met overnachting of Mangrove rivier cruise of Gomantong caves)

dag 8 Sandakan (Orang Oetangs of Schildpaddentour met overnachting of Mangrove rivier cruise of Gomantong caves)

dag 9 Sandakan (Orang Oetangs of Schildpaddentour met overnachting of Mangrove rivier cruise of Gomantong caves)

dag 10 Sandakan (Orang Oetangs of Schildpaddentour met overnachting of Mangrove rivier cruise of Gomantong caves)

dag 11 halverwege de dag vlucht van Sandakan naar Kuala Lumpur

dag 12 t/m 24 Nog niets gepland, deze laatste dag vlieg ik aan het einde van de middag weer van Kuala Lumpur naar Singapore en vandaar naar AMS.

Wat raden jullie aan voor het deel van dag 12 t/m 24?

Zelf dacht ik iets van Taman Negara en een stukje Oostkust om vervolgens een paar dagen in KL te verblijven.

Is het een idee om dit met een huur auto te doen? Of is openbaar vervoer ook goed te doen?

Ter aanvulling; ik reis alleen.

Bedankt voor de info.

Groeten,

Rian

• joost123

Ik zou persoonlijk niet naar Taman Negara gaan als je al trips hebt gemaakt in Sandakan/Kota Kinabalu.

Schildpadden aan de Oostkust bekijken kan ook.

Ik zou het openbaar vervoer nemen of een taxi. Of een combinatie :)

Als je een paar dagen op een eiland zit staat de auto ook maar stil.

• Rian

Ha Joost,

Dank je wel voor je reactie. Het zou dus wat dubbel zijn om naar Taman Negara te gaan.

Goed dat je dat zegt over die schildpadden aan de ooskust. Nu ben ik in Sandakan uitgegaan van een tocht met overnachting, maar dat kan ik dus skippen.

Wellicht dat ik dan mijn reis in Sandakan een dag korter kan maken en op het vaste land meer tijd heb voor rond te kijken.

Heb je nog “must see tips”?

Groeten,

Rian

• saskia

Beste Rian,

Ik ben geen ervaringsdeskundige maar heb net mijn rondreis geboekt.

Wat mij heel leuk leek was:

KL paar dgen gewoon lekker struinen en volgens mij genoeg te doen, hier ben ik overigens la wel geweest:)

Petronas Towers, Chinese markt, televisie toren (zoals ik hem noem), Batu Caves

Richting Kuantan het Olifantenweeshuis

Lake Kenyir, moet erg mooi zijn en ligt aan de Teman Negara

Perhentian Islands aan de oostkust

Penang, met dichtbij het Oerang Oetang eiland (maa wellicht heb je die a gezien op Borneo

Cameron Highlands, dat moet heel mooi zijn

en afsluitend naar Pangkor Island, vlakbij KL (paar uurtjes vandaan)

Wellicht heb je erwat aan (zie veelzijdigmaleisie.nl)

Groet saskia

• joost123

Als je een beetje van reizen houdt zou Penang / Langkawi inderdaad ook leuk zijn, als het de goede periode is.

Dan heb je een afwisselende reis, natuur, wereldstad, chinese cultuur, en zon.

• Mootje

Hoi Saskia,

Wel Oerang Oetan eiland bij Penang bedoel je??

Groetjes,

Mo

• saskia

Hai Mo,

Bijgaand de link die ik had gevonden. Ik vond het ene mooi compromis als je niet naar Borneo gaat.

Wellicht heb je er wat aan.

Groet Saskia

• Mootje

Hi Saskia,

Ik ben een beetje blond ;), maar ehm….. zie de link niet die je zou hebben bijgevoegd :).

Wil je hem aub alsnog plaatsen?

Wij gaan de 22e van deze maand.

Groetjes,

Mo

• lianne

Hallo Rian,

Waarom ga je niet lekker naar bv de Perhentian eilandengroep. Moet geweldig mooi zijn om daar enkele dagen of langer te verblijven. Wij doen dit in ieder geval wel na onze weken Borneo.

En Melaka? Schijnt ook een superleuk gezellig stadje te zijn. Misschien een tip?

Wanneer ga je?

Wij gaan pas in juli……dus moeten we nog even geduld hebben.

Groetjes Lianne

Bosch Vertrekt

• Rian

Eigenlijk ben ik er nog niet weer mee bezig geweest.

Meestal lees ik pas in het vliegtuig de Lonely planet en laat ik me vaak ook leiden door mensen die ik tegen kom of tips die ik ter plekker krijg.

Ik ga half juni, nog een week of 6 dus!