van Mersing naar Taman Negara?

• Denise van Kollenburg

Hallo,

De eerste drie weken van juni gaan mijn vriend ik een reis maken door West Maleisië. We hebben al een reisschema opgesteld en weten globaal hoe we (met openbaar vervoer) van de ene naar de andere plek moeten reizen. Echter over één etappe ontbreekt nog informatie:

We willen graag van Tioman doorreizen naar de Taman Negara.

Nu is mijn vraag: Is het mogenlijk om in één dag van Mersing naar de Taman Negara te reizen met het openbaar vervoer? En zo ja, welke bus/ trein evt. in combinatie met taxi moeten we dan hebben?

Dan heb ik nog een vraagje. De Perhentian Islands staan ook op het programma. Welke van de twee eilanden zouden jullie aanraden, Kecil of Besar? We hoeven geen super luxe accomodatie, maar willen ook niet al te primitief zitten (een beetje ertussen in). Wat we belangrijk vinden is vooral een supermooi strand met duik/ snorkel mogelijkheden. Niet te druk en (massa)toerischtisch, maar zeker ook niet uitgestorven!

Verder hebben we, behalve de vlucht + eerste dagen in Singapore, niets vooraf vastgelegd. Zou het nodig zijn om dat wel te doen met het oog op vol zitten?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

Groetjes, Denise

• Denise van Kollenburg

Helemaal niemand???