Rabobank Nederland heeft bedacht dat zij opnieuw het wiel moesten uitvinden.
Er is een prima verificatiemiddel tegen internetfraude voorhanden, namelijk de Mastercard securecode, maar Rabobank Nederland heeft een variant hierop bedacht met de Random Reader zoals aangegeven. Helaas is dit wel besproken met Nederlandse gebruikers van het betaalsysteem, het is alleen jammer dat ik nu in Asia-Pacific en in de VS onmogelijk meer met mijn Rabocard via internet kan betalen omdat deze inderdaad stevast een error geeft, of erger, een blanco pagina.
Uiteraard heb ik een klacht ingediend, maar ik weet middels een interne contactpersoon dat er niet zo snel een oplossing voorhanden is, het probleem zit hem wat mij betreft in de halstarrigheid van Rabobank Nederland door een eigen beveiligingssysteem te willen doorvoeren terwijl alle andere Nederlandse banken gewoon de mastercard securecode gebruiken.
Gelukkig ben ik ook de trotse bezitter van een UK credit card en een UK prepaid credit card zodat ik wel betalingen kan verrichten, dat moet ook wel omdat je sowieso met een NL credit card weer onmogelijk betalingen online in Indonesie kan doen. Helaas kost dit wel een X bedrag aan transactiekosten, al was met de gratis ticket acties van Air Asia de schade wel te overzien.