duiken in West-maleisie aan de Oost-kust

• Marcel en Bianca (M&B)

Hallo Allen,

Ik heb net 1-2 uur op het prikbord zitten kijken maar kon niet erg veel vinden over duiken in Maleisie , zag net op het laatst de zoekfunctie pas :(

Anyway. . . . wij gaan vanaf 15 aug voor enkele weken naar Maleisie om daar o.a. onze PADI Open Water te halen. We hebben op de startpagina alle duikaanbiedres al gecontroleerd en voorlopig spreekt de Turtle Bay Divers ons nog het meeste aan. Heeft iemand ervaring met deze duikschool en kan iemand ons advies geven welke school goed staat aangeschreven?

We hebben als vanouds weer een los ticket geboekt en onze reis zelf gepland. Deze forums ervaren wij altijd als zeer waardevol en zouden graag wat tips willen krijgen over goede duikscholen op West Maleisie aan de oostkust.

Alvast bedankt

greetz M&B

• BH

Ik heb prettig emailcontact gehad met watercolors. De mensen die er gedoken hebben waren positief, maar ik denk en las dat er wel meer goed aangeschreven staan. Wij gaan het vermoedelijk bij watercolors proberen. Ze halen je elke cursusdag op bij je resort. We gaan in mei, dus ik zal nog wel ff laten weten hoe het verlopen is.

Gr

• M&B

@BH,

Bedankt voor je reactie. Ik heb even de site gechecked van watercolors en het ziet er professioneel uit. . . veel goed praktisch advies. Ik zag dat ze op 2 plaatsen zitten en leuke package-deals hebben. We zijn zeer benieuwd naar jullie ervaringen. Op voorhand alvast een fijne vakantie gewenst.

Greetz,

M&B

• superhagi

Hoi M&B,

We hebben afgelopen zomer onze SSI ('PADI') gehaald op de Perhentians. Fantastisch!

De cursus hebben we bij Alu Alu Divers gedaan. Gezellig, kleinschalige duikschool.

http://www.alualudivers.com/

Ze hebben daar zeker alle aandacht voor je in de kleine groepjes.

Het is ons goed bevallen. En als je daar afduikt, krijg levenslang duiken voor een zeer leuk prijsje! (Tenminste, dat kregen wij…)

Bij deze duikschool hebben ze ook nieuwe chalets gebouwd. Je krijgt op de overnachting zeker korting als je daar je brevet gaat halen.

En de duikschool ligt naast een van de meest smakelijke en zeker de goedkoopste eettentjes van Besar: B'first bar.

Ook hebben we bij watercolours gelogeerd. Dit is ons erg tegen gevallen.

Oude matrassen, kakkerlakken en seavieuw wat net zo goed gardenvieuw kan zijn omdat het zover van zee af ligt en er een tuin tussen in.

Wel kan je er lekker eten, maar is een stuk duurder dan onze favoriet de B'first bar.

En bij watercolours werd volgens mij geen alcohol verkocht, of het is is alleen bier geweest.

Bij B'first zelfs cocktails! En ikzelf drink bijna nooit, maar 's avonds met je voetjes in het zand van de bbq eten met een coctailtje erbij…..

Succes en veel plezier!

Groetjes van Chantal.