Betalingsmogelijkheden

• Yara

Hoi Allemaal,

Over twee maanden ga ik samen met een vriendin Backpacken in Maleisië. Dit betekent dat we daar ter plekke de hotels boeken en dus ook betalen. Nu vraag ik me af wat daar precies de betalingsmogelijkheden zijn. Zelf beschik ik over een Rabobank Europas. Bij de bank vertelden ze mij dat deze pinpas bruikbaar is in Maleisie. Wel raadden ze mij aan om een creditcard te nemen omdat het schijnt dat hotels geen pinpassen accepteren. Klopt dit? Wie heeft hier ervaringen mee? Is het echt zo dat het in hotels niét mogelijk is om met een pinpas en/of kontant geld te betalen??? En wat betreft andere zaken zoals het betalen van excursies enzovoorts, is dit ook alleen maar mogelijk met een creditcard of is het met een pinpas/kontant geld ook prima te doen?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, alvast bedankt in ieder geval!

Groet,

Yara

• joost123

Cash is king en werkt overal en altijd.

Duurder hotel zou het kunnen zijn dat je een borg moet hebben voor de minibar.

Je kan alleen geld pinnen bij banken, niet in hotels.

Mocht je onderweg nog ergens via internet wat willen boeken, dan heb je creditcard nodig.

• ozzietukker

De pinpas is bruikbaar voor het opnemen van geld. Het loont om bij de Rabobank een totaalpakket te nemen, want dan betaal je namelijk geen vast bedrag aan opnamekosten van 2,25. Wel wordt er 0,5% koersopslag berekend, maar dat doen banken die wel een vast bedrag voor opnemen van andere valuta dan euro berekenen in principe ook. Op deze manier hoef je geen grote bedragen te pinnen.

Contant betalen in hotels kan prima, en je hebt echt geen credit card nodig voor de borg, dat kan je eventueel ook met contant geld doen.

Wel zou ik aanraden om een credit card te nemen, al is het maar in geval van nood. Met de credit card kan je vooraf vluchten boeken bij budgetmaatschappijen zoals Air Asia, en vooraf hotels boeken, vooral het vooraf boeken van vluchten kan je veel geld besparen met de credit card, op het laatste moment kan je op de luchthaven aan de balie ook wel met contant geld betalen, maar dan betaal je wel de hoofdprijs.

Excursies kan je beter contant betalen, je moet ook weer niet overal met je credit card gegevens gaan rondstrooien.