Mooiste strand Perhentians?

• denise83

Een vraag over de Perhentians:

We twijfelen naar welk eilend we zullen gaan en specifiek welk strand.

Besar of Kecil maakt ons niet zo veel uit, maar we willen graag een een huisje (hoeft niet luxe) met seaview aan een mooi strand, liever niet al te duur (denk dat bijv. Tuna Bay en P.I. resort te duur voor ons zijn).

Wat vinden jullie het mooiste strand van de Perhentians? Of ontloopt het elkaar niet zo veel?

Omdat we nog jong zijn en met een backpack reizen hebben we aan Long beach zitten denken (voor de hand liggende keuze). Maar dat lijkt ons net iets te druk en iets te veel “backpackers nightlife” zeg maar…

Alle suggesties over stranden/ accomodaties zijn welkom!

Alvast heel erg bedankt weer!

Groetjes, Michel en Denise

• BH

Ik denk dat je vooral moet insteken op een accomodatie die bij jullie wensen past en dan is dat leuke (prive)strandje zo gevonden. Het zijn natuurlijk kleine eilandjes en het is uiteraard niet verplicht om elke dag voor je hutje te liggen. Met een bootje of wandelend heb je alsnog alle vrijheid. Wij houden persoonlijk niet van die grote resorts en volgepakte stranden (met teveel klagende kinderen). Tijdens de avonduren vinden we een beetje drukte juist wel weer gezellig. Vanuit alle reviews en plaatjes (voor zover die realistisch zijn) kregen we een wat betere indruk van Besar, dus dat gaat 'm worden. Wij, beide onder de 30, hebben gekozen voor een seaview hutje aan het strand met airco en schone/grote badkamer en verder weinig poespas; Abdul Chalet. Nu maar hopen dat de goede reviews terecht zijn. ;)

Succes met je keuze!

Gr. Bas

• André

Addul's Chalet is helemaal goed!

• denise83

Bedankt voor de reacties!

Ik heb zelf ook al veel goede reviews van Abdul's chalets voorbij zien komen op internet! Ik denk dat ik die ook maar ga proberen te boeken.

Nu inderdaad maar hopen dat Abdul niet zelf al die goede reviews heeft zitten schrijven ;-)

Groetjes, Denise

• hugo

Absoluut een mooi, relaxed, rustig strand en budget accomodatie: www.perhentian-beach.com op petani beach, perhentian kecil.

• saskia

Ik weet niet wanneer je wilt gaan maar kan alvast vertellen dat de maand juni Tunabay al volgeboekt zit:( Ik wilde er zelf heen maar helaas. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een ander eiland nl Gem Island. Volgens mij zijn ze nl allemaal mooi, maar goed ik ben geen ervaringsdeskundige. Wel viel het me op dat op Lang Tenggah en Gem Island de hotels iets luxer eruit zien.

Veel suc6

Groet Saskia

• denise83

Wij gaan ook in juni. Ben er inderdaad ook al achter gekomen dat er al veel vol zit…

Ik heb uiteindelijk Abdul's chalet geboekt. De standard seaview (die we eigenlijk wilde) zit tot augustus helemaal vol. Nu hebben we een deluxe seaview, maar we moeten wel halverwege ons verblijf naar een ander huisje. Was geen huisje meer beschikbaar voor alle dagen… Niet ideaal, maar ja.

Veel plezier op Gem island, lijkt me ook een mooi eiland!

Groetjes, Denise