met dollars betalen?

• marion

Hallo allemaal,

over 4 weken gaan mijn vriend en ik voor de eerste keer naar Maleisie ( KL - Cameron Highlands - Belum - Penang - Langkawi ).

Ik heb gelezen dat je bijna overal in Maleisie wel met Dollars kunt betalen, maar is dit ook zo? Kun je bijv. in winkels ook met dollars betalen? Wij hebben namelijk nog vrij veel dollars over van onze vorige vakantie en dit zou dus zeer handig zijn :). Of is het beter om toch Ringgits mee te nemen?

Alvast heel erg bedankt!!!

Groeten Marion

• Mike

Hoi Marion,

Ik heb in de winkels wel eens bordjes gezien met wisselkoersen die zij rekenden. Dan kun je beter op het vliegveld of op straat je dollars omwisselen voor Ring it. Dan krijg je er meer voor denk ik. En Ring it meenemen zou ik niet doen. Je kunt daar overal wel geld opnemen bij de ATM dus vanuit het vliegveld naar de ATM en je kunt geld uit gaan geven >:D<

• M

You cannot pay with dollars for most things. Some high-end stores (and hotels) may accept US dollars but the exchange rate is usually really bad.

Get some RM from the ATM (however, most ATM machines only give out a max of RM1000/RM1500 per day which requires some planning).

• marion

Hallo,

de dollars gaan gewoon mee en dan zien we daar wel of we ze gunstig kunnen omwisselen of niet…..

We kunnen natuurlijk altijd pinnen!

in ieder geval bedankt voor jullie antwoorden!!

Groeten Marion