Rondreis regelen in Maleisie?? Of toch in Nederland?

• charlie1

Hallo,

komende zomer zijn wij van plan om 3 weken rond te reizen door Maleisie. Onze voorkeur ligt bij fly and drive. Afgelopen jaar zijn we in Thailand geweest hebben wij alleen een vlucht geboekt en verder hebben we daar de complete reis geregeld bij een lokaal reisbureau. Dit scheelde enorm veel geld.

Nu vragen wij ons af of dit ook mogelijk is in Maleisie.

Heeft iemand ook een goed advies voor een route (2 weken reizen en 1 week strand)???

Is er iemand die ons advies kan geven over de bovenstaande zaken??

Hartstikke bedankt!

Gr. Ruud

• Martijn

lokale agent of goedkope nederlandse touroperator maakt zowel in thailand als in maleisie niet zo veel uit

het loont de moeite om voor je hotelkeuze eerst eens op de bookingssites te kijken als asiarooms, asiatravel e.d.

eenvoudige hotels en guesthouses zijn ter plaatse goedkoper, de betere/luxere hotels zijn ter plaatse duurder

• sunflower

Wij hebben idd dezelfde ervaring als Martijn met het boeken van hotels ter plaatsen. Wij deden het vaak zo dat als we eenmaal wisten waar de volgende bestemming lag, we dan via internet (www.booking.com, www.agoda.com ect) alvast een kamer boekte. Is prima bevallen, doordat je toch nog een zeker mate van vrijheid hebt tov een van te voren vast gelegde reis.

veel plezier!

• AB

Mijn ervaring en mening is dat je vaak op de site van een hotel zelf het goedkoopste uit bent, zeker als je de aanbiedingen selecteert. Ik heb voor onze komende vakantie 6 hotels vooraf geboekt, waarvan 5 direct bij de hotel. Sites zoals booking of Agoda lijken iets goedkoper, omdat ze “sjoemelen”met de valutaberekening. Je betaalt altijd ter plekke in de lokale valuta. Daarom raad ik je aan om appels met appels te vergelijken en op bookingssites de lokale munteenheid te selecteren ipv euro.

Veel succes.

AB

• Martijn

ab

ik ben het met je eens dat het zeker bij hotels van ketens zin heeft om ook die sites te bekijken maar het woord vaak kun je beter vervangen door soms

geen enkele site is altijd de goedkoopste, soms heb je een mysteryhotel tegen een heel scherpe prijs (latestay), goed lezen wil je nog wel eens op het spoor van het mysteryhotel zetten

en heeft iemand anders goedkoper geboekt? mazzel voor hem/haar, volgende keer net iets langer zoeken of net in een aanbieding vallen

• Ilona

Beste martijnd

,

wij hebben alles thuis geregeld. Dit was mede omdat we nog helemaal niet bekend waren in Azie. Jullie zijn al wel waat meer bekend in Azie door d ereis naar Thailand.

Ik denkd a thet heel goed te doen is om thuis een startpakket te boeken (vlucht + hotel) en vna daaruit andere hotels gaat boeken. Idd via internet van het hotel waa rje op dat moment verblijft. er zijn ook genoeg operators die van de ene plek naar de andere plek brengen.

Ilona