Kinderen eigen paspoort?

• Betty

We gaan op vakantie met onze 2 dochters van 11 en 14 jaar, ze staan beiden op mijn paspoort bijgeschreven. Nu gaan we naar Maleisie, Hong Kong en Singapore. Weet iemand ofdat dit zo in orde is, of dienen ze allebei of alleen de oudste een eigen paspoort te hebben?

• Martijn

http://visumdienst.com/?location=visuminformatie&land=maleisie

http://visumdienst.com/?location=visuminformatie&land=singapore

http://visumdienst.com/?location=visuminformatie&land=hongkong

• Olaf uit KK

Beste Bettty,

Goh, Martijn vind een link op het internet, en wil dat met ons allemaal delen, bedankt Martijn.

Dus.. voor degeen die niet de link opent, kinderen tot 16 jaar mogen bijgeschreven staan in het paspoort van de ouders.

Wist je al, dat vanaf 2012 het in Nederland niet meer mag om de kinderen in het paspoort te laten bijschrijven? Dus in de toekoemst moeten alle reizende kinderen een eigen paspoort aanvragen.

Vriendelijke groet,

Olaf uit KK.

• Martijn

beste olaf

dank voor je hartelijk opmerking

iedereen die op alle links klikt kan lezen dat het bij de 1e link om maleisie, de 2e om singapore en de 3e om hong kong gaat

• Betty

Heren: Allebei bedankt voor jullie info!

Groetjes, Betty

• Gerard

Betty,

Vanuit mijn beroepskennis kan ik je adviseren om de kinderen in het bezit te stellen van een eigen reisdocument. Je geeft al aan dat ze in jouw paspoort staan bijgeschreven. Dat betekent dat ze alleen in jouw gezelschap mogen/kunnen reizen. Mocht jou iets overkomen, dan heeft je partner een levensgroot probleem en zal aan laissez-passer moeten zien te komen via de NL ambassade.

Persoonlijk zou ik zeker kiezen voor eigen paspoorten. Mede gelet op het feit dat “men” in andere landen toch vreemd aankijkt tegen de kinderbijschrijving, ondanks dat die al verbeterd is door de foto, (vroeger alleen de personalia).

• henrike66

Wij hebben 6 maanden door Azië getrokken en hebben de kinderen bijgeschreven in zowel mijn paspoort als het paspoort van mijn man. Nergens een probleem!

Groeten, Henrike

• sunflower

Helaas wel problemen gehad met kind bijgeschreven in paspoort, geen lolletje. Vanaf dat moment heeft onze zoon een eigen paspoort.

• mgr53@hetnet.nl

Zoals ik dus lees mogen kinderen bijgeschreven worden voor Maleise en Singapore.

Ons idee is voor ons als ouders een paspoort aan te vragen en bij beiden onze dochter bij te laten schrijven.

Dit scheelt toch 1 paspoort. Onze dochter heeft een ID kaart. De verwachting is niet dat we binnen 5 jaar weer buiten Europa reizen.

Welke problemen zou je dan toch tegen kunnen komen als ze geen eigen pas hebben en bij beiden in de pas staat?

• jenny.hmns

Hallo Betty

First of all mijn informatie is gedateerd, destijds ging het niet zo zeer om het paspoort maar om het visum.

Onze dochter stond in beide paspoorten maar was op mijn visum het land ingekomen.

Dat betekende dat ik het land niet mocht verlaten zonder onze dochter.

Ze stond ook bij mijn man op het paspoort, als de douane een p…bui had dan konden ze mijn man “oponthoud bezorgen” doch niet weigeren het land te verlaten, mij dus wel.

Wij hebben in KL toen alsnog nieuwe paspoorten laten maken en onze dochter dus een eigen paspoort met visum, maar nogmaals ik spreek over 10 jaar geleden, hoe het nu is weet ik niet.

Voorzover ik weet kun je niet Maleisie in op een ID kaart.

Informeer van te voren wat wijsheid is, ter plekke problemen is geen lolletje zoals sunflower al schreef.

succes

Jenny