De jong intra

• Imme

Nou lekker, heb ik een reis rondreis geboekt met de jong intra Sarawak en West Maleisie 16 dagen.

Vertrek 12 augustus zijn er nog steeds veel te weinig deelnmers. Nog maar 4 van de 16 deelnemers en dit al een half jaar.

De eerste reis zou gaan 15 juli maar dat is ook niet door gegaan. Deze personen wisten dat 9 weken van te voren. Dat is nu voor ons ook nog dus ik had gedacht dat ze deze beslissing nu ook wel zouden maken. Want dit krijgen ze nooit vol meer.

Kreeg deze week te horen dat we nog 4 weken moeten wachten,eerlijk?? helemaal niet.

Die de jong intra worden bedankt het is dan hoogseizoen en hoe langer ze nu wachten des te groter de kans is dat we helemaal geen reis meer kunnen boeken. Want het is wel hoogseizoen.

• Martijn

ze bieden je vast wel een alternatief, binnen of buiten maleisie

• merel

Ja, lekker…..een alternatief…… je kiest niet voor niets voor deze reis.

Maar als je dit probleem wilt vermijden, moet je een reis zoeken met een gegarandeerd vertrek. En ja, dat is dan eigenlijk ook een alternatief.

Groepsreizen hebben helaas altijd dit probleem en niet alleen bij de Jong Intra.

Daarom boeken wij nooit langer dan 2 à 3 maanden voor vertrek en vragen dan eerst hoe de reis ervoor staat. Als ze 2 maanden voor vetrek nog veel mensen nodig hebben kan je in ieder geval gelijk iets anders gaan zoeken en hoef je niet te wachten tot het laatste nippertje. Nadeel van boeken vlak voor vertrek is wel dat de vluchten meestal iets duurder zijn.

• Imme

Alleen Borneo kwamen ze al mee maar ik wil ook naar Kuala Lumpur, Penang en Langkawi.

Dus dat gaatt het niet worden.

Er zijn dus bijna geen reizen met gegarandeerd vertrek alleen Fox. Dus volgende keer gaat het Fox worden.

Maar daar heb ik nu niets aan. Ik heb al lang genoeg gewacht want als er na een half jaar nog steeds maar 4 mensen zijn is er weinig hoop.

Dus ik snap niet waarop ze wachten maar blijf ze elke week benaderen.

• merel

Wij hebben inmiddels ook meerdere reizen met Fox gemaakt en die zijn vergelijkbaar met de Jong.

Alleen is de ligging van de hotels bij de Jong vele malen beter.

• koecing

Hoi Imme,

Kun je er op dit moment zonder al te veel rompslomp en evt. kosten vanaf ? Zoja, overweeg dan Fox, die hebben veel reizen op gegarandeerd vertrek staan.

Als je niet persé een groepsreis wilt doen zou je ook kunnen overwegen om met Fox een “couples only” reis te doen.

Hebben wij vorig najaar gedaan, eerst Kuala Lumpur, toen Pangkor Island, vervolgens Penang en aansluitend Langkawi.

Kuala Lumpur kun je heel goed zelf verkennen. Pangkor Island is even leuk na het drukke KL en op Penang hebben we downtown Georgetown een auto gehuurd en zijn daarmee rondgereden.

Op Langkawi tenslotte kun je uitstekend uit de voeten met een scooter maar je kunt er ook vrij voordelig een auto huren.

Het was onze eerste “couples only” en het is zeker aan te raden als je niet teveel zelf wilt hoeven te regelen en toch georganiseerd op pad wil. Elke verplaatsingsdag staat er 's-ochtends een chauffeur met luxe auto op je te wachten. Die brengt je keurig voor de deur van je volgende hotel. Behalve dan in het geval van Pangkor, daar zet hij je af bij de ferry en draagt je over aan hotelpersoneel van het resort.

• Imme

Hellaas ik kan er niet oneruit kost me dan 700 euro dat is toch te veel.

Er raakt steeds meer vol ook de couples only van Fox Maleisie is in augustsu helaas al vol.

Heb de jong weer gemaild vandaag en hoop deze week iets te horen.

• Imme

Laten ze me nog een maand wachten het is niet eerlijk.

Er is straks zelfs binnen Europa niets meer te krijgen.

• Babs

Wat vervelend allemaal…

Bij Shoestring staan al twee reizen naar Maleisie (weliswaar niet in combinatie met Sarawak) met een gagarandeerd vertrek (juli en augustus) gepland. Tot nu toe hebben beide reizen nog voor 16 deelnemers plaats. Misschien kun je deze site in de gaten houden?

Wij gaan zelf met de NRV in juli naar Maleisie. Ook hier kun je privérondreizen maken. Misschien is dit ook nog een optie…

• Imme

Bedankt voor de tips ik zal er naar kijken.