Hoe ervaarden jullie de warmte en hoge luchtvochtigheid?

• Marije

Hoi Miranda,

Alvast van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk! Geweldig dat jullie Maleisië als huwelijksreis hebben gekozen, je gaat er geen spijt van krijgen!

Ik ben net twee weken terug van Maleisië. Van te voren heb ik ook wel een beetje opgezien hoor tegen de warmte en de benauwdheid, maar het is mij persoonlijk erg mee gevallen.

Dit scheelt denk ik wel per persoon hoor! De één kan er nu eenmaal beter tegen dan de ander. Het beste is gewoon om goed naar jezelf te luisteren en naar je eigen lichaam. Je bent immers op vakantie dus niks hoeft en alles mag.

Als het even te warm is is er overal wel gelegenheid om in de schaduw te zitten en aan drinken te komen.

Ik heb de warmte heel anders dan in Nederland ervaren. Als het in Nederland 30 graden is vallen de mussen bijna dood van het dak, in Maleisië kan je met die temperatuur wat ondernemen zonder dat je het echt té warm hebt. Dat is mijn ervaring tenminste.

Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes,

Marije

• amonree

Ik weet niet of jullie van cola houden, ik eigenlijk niet zo, maar drink zeker de eerste paar dagen een blikje per dag.

Puur om de zouten die je verliest door het zweten bij te tanken.

In Thailand heb je in de apotheken kleine zakjes met poeder, die je oplost in water die dit opvangen, hoe ze heten in Maleisie..? Weet iemand dit.

1e vakantie bijna uitgedroogd en toen de tip gekregen van de poeders en cola.

Hele fijne vakantie!

• Jessica

Hoi Amonree,

Bedoel je met die zakjes met poeder ORS? Ik heb deze ook altijd bij me om uitdroging te voorkomen, er zitten zouten en mineralen in. Je kunt ORS in Nederland ook bij de drogist, apotheek of buitensportzaak kopen. Ik vind het erg vies als je het oplost in water, maar je kunt ORS tegenwoordig ook in tabletvorm kopen.

Cola drinken is een goede tip, maar volgens mij drink je dit niet vanwege de zouten. Cola doodt alles, dus ook de schadelijke bacterieen in je maag. Als je diarree hebt kun je dus het best (prikloze) cola drinken (niet teveel, er zit veel suiker in), Voordeel is dat cola overal ter wereld verkrijgbaar is. Ik heb trouwens ook altijd een paar zakjes cup-a-soup of Bouillon (Opkikker) bij me op vakantie, daar zitten ook veel zouten in.

• belinda

Hoi,

Ik heb van onze gids in Taman Negara gehoord dat je niet te veel moet drinken maar alleen als je echt dorst hebt, want hoe meer je drinkt, hoe meer je gaat zweten!

Prettige vakantie.

Belinda