Air Asia of Fire Fly

• cindy

Even een vraagje wie heeft er ervaring met air asia en fire fly?

Ik heb begrepen dat bij air asia de koffers er apart nog bijkomen qua kosten.

Geld dit ook voor Fire Fly?

Kan ik de totaal kosten zien van beide maatschappijen voordat ik boek?

Alvast bedankt,

Cindy

• Danny

Hi Cindy,

Ik heb vele malen met beide maatschappijen gevlogen en vind ze beide erg goed.

Bij Firefly zit 20kg bagage bij de prijs, bij AirAsia komen die kosten erbij voor 15kg, tenminste als je daarvoor kiest. Bij AirAsia kun je gelijk ook je stoel reserveren, uiteraard ook tegen extra kosten.

Voordat je boekt en wordt uitgenodigd te betalen, krijg je de totale prijs te zien. Let er wel op dat AirAsia je een verzekering probeert aan te smeren doordat ze dat automatisch aanvinken.

Danny

• Mike

Hoi Cindy,

Wij zijn afgelopen zomer voor het eerst met Fireflyz op pad geweest en wij waren er heel erg tevreden over. Ook hier kun je een zitplaats kiezen en proberen ze je een extra verzekering aan te smeren. Maar dat is bij beide zo. Bij Fireflyz kregen we op iedere vlucht een vruchtensapje en een muffin van het huis.

Let wel op dat Fireflyz van een ander vliegveld vertrekt dan Air Asia in Kuala Lumpur. Dus als je aansluitende vluchten hebt dan is het handig om dezelfde maatschappij te kiezen.

Er zit in mijn ogen niet veel verschil tussen de 2 maatschappijen, alleen de bagage (15 kilo bij Air Asia) en luchthaven zijn belangrijke verschillen. Maar als wij de keuze hebben dan zouden wij waarschijnlijk weer voor Fireflyz kiezen. Maar dat is een gevoelskwestie die ook afhankelijk is van de prijs natuurlijk.

Groeten Mike

• Cindy

Hi Danny,

Bedankt voor de info.

Enig idee wat Air Asia rekent per koffer?

Gr. Cindy

• Cindy

Bedankt Mike,

Het zou gaan over een binnenlandse vlucht van Penang naar Langkawi en van Langkawi naar Kuala Lumpur gaan.

Daarna zouden wij doorvliegen van Kuala Lumpur naar Ams met Malaysia Airlines. Dus als ik het goed begrijp zou ik dan beter Fireflyz kunnen kiezen omdat dat onderdeel is van Malaysia Airlines of heb ik dat verkeerd begrepen? En dan zou het met de koffers ook goed moeten komen.

Met andere woorden Firefly komt gewoon aan op het grote vliegveld van Kuala Lumpur toch? (KLIA)

Gr. Cindy

• PetraS

Hallo Cindy,

Wij hebben met beide gevlogen en waren ook erg tevreden over Firefly. Het is inderdaad een dochtermaatschappij van Malaysia Airlines. De toestellen zijn alleen een stuk kleiner (propellor toestel, ongeveer 30 personen kunnen erin, meen ik me te herinneren). Personeel is erg vriendelijk. Prijzen zijn ook erg laag.

Houdt er alleen wel rekening mee dat Firefly vertrekt en aankomt op Subang Airport. Dit is dus niet KLIA! Met de taxi moet je ongeveer 45 min. uittrekken om op KLIA te komen (als het verkeer een beetje mee zit). Airasia vertrekt en komt aan op een speciale terminal genaamd LCCT. Ook dit is niet de terminal van KLIA, alhoewel je die wel kunt zien liggen van LCCT. Je moet dan een bus of taxi nemen om van de LCCT naar KLIA te gaan.

Zie ook :

LCCT

Groetjes, Petra

• Hans

Hallo Cindy,

Vanaf Penang is Firefly de gebruikelijke optie als je niet met de ferry wilt wat overigens best leuk is als je in het droge seisoen ( november-april ) komt. http://www.langkawi-ferry.com/

Tijdens het regenseisoen wil dat tochtje nog wel eens er “bumpie” zijn.

Van Langkawi naar KL vliegt Firefly niet.

Ik adviseer die vlucht met Malaysia Airlines te doen, je kan je bagage door laten labelen naar A'dam en je krijgt op Langkawi al je boardingpas voor A'dam zodat je op KL niet in die ellenlange rij hoeft te staan.

Je kan dan de vlucht van 20.30 of zelfs 21.30 uur naar KL nemen en vliegt dan 23.55 ( denk ik ?? ) door naar A'dam.

Waarschijnlijk wel wat duurder dan Air Asia maar wel veel gemakkelijker en gelijk op de goede terminal.

Succes en veel plezier

Hans

• Danny

Hi Cindy,

Air Asia vraagt RM20 voor 15kg, RM30 voor 20kg, RM40 voor 25kg

Een stoel bespreken kost RM5, een stoel bij de uitgang of helemaal voorin kost RM25.

Danny

• Cindy

Hallo allemaal,

Bedankt voor de nuttige info.

Ik het het zo doen vliegen van Penang naar Langkawi met Firefly en van Langkawi naar Kul met MH dan kan ik inderdaad gelijk de koffers door laten labellen.

Groetjes Cin