dringende vraag voor het reizen naar Sabah

• ilco

Beste mensen,

Vanaf 3 september willen we twee weken gaan backpacken/ rondtrekken op Sabah, Nu heb ik dus gelezen dat het ramadan is. De berichten hierover zijn verschillend.

Ik vraag me af of het de Ramadan een belemmering is o.a. bij het ter plekke boeken van excursies/ hotels/ eten in restaurants.

Tevens vraag ik me af of het deel van Sabah betaalbaar is of moet je rekening houden met westerse prijzen in hotels aan strand en bij het boeken excursies….

en hoe zit het met het boeken van hotel/ resorts op een eilandjes is dit betaalbaar en gemaakt om te relaxen.. wil de vakantie afsluiten met 4 dagen relaxen aan het strand………….

• Pisang

Wat versta je onder “betaalbaar”?

Het telkens terugkomende feit dat Nederlanders altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en veel willen maar er zo min mogelijk aan willen uitgeven?

Of ben je gewoon op zoek naar “good value”?

Dat vraag ik, omdat Nederlandse reizigers op dit forum (en op verschillende andere fora), ondanks het feit dat Maleisie kwa prijsverhouding stukken goedkoper is als Nederland, toch telkens weer met vragen komen over “goedkoop” of “betaalbaar”.

• sybren

Over Ramadan kan ik je verder niet veel vertellen. Over de prijzen van excursies wel: die zijn zelfs naar onze begrippen flink aan de prijs. Je krijgt ongetwijfelt waar voor je geld, maar vooral als je met een gezin reist, moet je toch behoorlijk diep in de buidel tasten. Hotels hoeven niet duur te zijn. Als je op internet gaat zoeken kun je zonder veel moeite goede en betaalbare hotels vinden in Sabah. Eventueel kun je op www.tripadvisor.nl kijken om te zien hoe het hotel beoordeeld is. De luxere hotels en resorts op de eilanden zijn vaak duurder. Je hebt ook eenvoudigere accomodaties die beter te betalen zijn, een kwestie van keuzes maken en zoeken dus. Rechtstreeks boeken bij het hotel was in ons geval vaak het goedkoopst. Succes!

• Pisang

“die zijn zelfs naar onze begrippen flink aan de prijs”

Ik snap dit niet. Het gaat hier over excursies in Maleisie (Sabah). Totaal van een andere wereld!! Is er iets gelijkwaardigs in Nederland te vinden dat we kunnen vergelijken met onze begrippen kwa prijs? Onmogelijk! Daar het voor Nederlanders al heel gauw “aan de prijs” is.

• yvonne

Wat betreft de ramadan liepen wij er alleen tegenaan dat je wat later kunt eten dan normaal omdat zij rond half 8, 8 uur eerst zelf eten. Maar was voor ons geen probleem. Verder niets gemerkt. Maar wij hadden dan ook alleen onze laatste dagen op Tioman ervaring hiermee. Borneo hoeft helemaal niet duur te zijn. Als je de goede eilandjes uitzoekt en niet perse de meeste toeristische dan kun je geweldig mooie dingen meemaken zonder dat je erg veel betaald. Groetjes Yvonne