leuk strand als eind

• Nel

Wij gaan in september/oktober een rondreis maken door Maleisië West en oost (Borneo) We willen graag afsluiten met een mooi strans (hoog bountygehalte) waar je leuk kunt snorkelen en duiken. Onze reisadvisedur raadde ons Shangri- la Tanjung Aru Resort vlak bij Kota Kinabalu aan.

Heeft iemand ervaring met dit hotel. En zijn er inderdaad goede mogelijkheden om te snorkelen en duiken? En is het strand daar de moeite waard.

Groetjes

Nel

• Richard

Beste Nel,

Wij hebben vorig jaar na een rondreis Borneo onze vakantie afgesloten op het Shangri- la Tanjung Aru Resort. Opzich een heel goed hotel, niks te klagen. Echter het is een groot contrast na de rondreis qua luxe. Het heeft absoluut geen hoog ‘bounty’ gehalte. Het hotel heeft een eigen opgespoten strandje, dit stelt niet veel voor. Voor de kust liggen enkele eilandjes waar je kan snorkelen etc. maar dit is niet bijzonder en heel erg druk!

Als je echt een bounty plek zoekt moet je denk ik naar een eilandje aan de oostkust van het vaste land (bijv Tioman of Redang).

Groet

• nel

Hallo richard,

Dank je voor je reactie. Ik weet dat er bij de oostkust van het schiereiland mooie eilandjes zijn. Maar hoe is het weer daar vanaf half oktober. Wij hoorden dat het dan slechter weer wordt en dat de zee dan ruw is.

Hoor graag van jullie of dit zo is.

Nel

• Richard

Hoi Nel,

Dan zit je in de moesson periode, het is kan zijn dat hotels dan gesloten zijn. Dus dat lijkt me niet verstandig. Ik weet niet precies hoe het zit met de moesson periode aan de westkust, Langkawi is ook niet verkeerd of Pankor.

Wij zijn vorig jaar op Borneo geweest van midden september tot midden oktober. Het was toen erg goed weer, Wellicht is het voor jullie makkelijker om op Borneo te blijven.

Groet

• Danny

Dan zit je dus nog NIET in de moesson periode. Van de moesson heb je geen last, die begint pas in november en loopt tot half/eind februari.

September en zelfs oktober zijn een prima tijd is om de oostkust en de eilanden te bezoeken.

Het voordeel is dat de drukte voorbij is en dat je geen probleem met boeken hebt.

• Sebastian PJ

Hi Nel,

Ik ben absoluut met Richard eens! Tanjung Aru heeft zeker geen hoge bounty gehalte! Mag ik vragen waar jullie zal vertrekken om terug te gaan naar holland? In Sabah of KLIA? Mocht 't KLIA zijn dan zal ik toch voor een eiland gaan hier in west maleisie. Ik moet trouwens wel even checken met de osst kust hotel vanwege de monsoon.

Geef je ene idee hoe Tanjung Aru uitzien, ik ben namelijk 2 weken geleden naar Tanjung Aru Beach geweest:

• Jessica

Hallo Nel,

Wij willen na onze rondreis in september ook lekker een paar dagen relaxen aan het strand. Ik heb net even de website van het Shangri- la Tanjung Aru Resort bekeken. Het ziet er mooi uit, maar op de homepage van het resort staat een waarschuwing dat ze vanaf 1 september gaan verbouwen. Er zal geluidsoverlast zijn, mensen die aan het zwembad willen zitten worden met een shuttlebus naar een ander hotel gebracht. Toch maar iets anders uitkiezen…

Zie ook http://www.shangri-la.com/en/property/kotakinabalu/tanjungaruresort