Overstappen in Kuala Lumpur voor Kuching

• JP

Wij gaan begin augustus met Emirates naar Kuala Lumpur (met 2 kinderen van 6 en 8 jaar) en willen vanaf Kuala Lumpur meteen doorvliegen naar Kuching. Ik vraag me alleen af hoeveel tijd je nodig hebt om van het ene in het andere vliegtuig te komen. We komen om 13.50 uur aan, zowel Air Asia als MAS vliegen om resp 15.25 en 15.15 uur naar Kuching. Ik heb al begrepen dat je voor Air Asia naar een andere terminal moet dus die vlucht van 15.25 uur zullen we wel niet gaan halen. Maar hoe zit het met de vluchten van MAS? Komen die wel aan op dezelfde terminal?

Moet je eerst je koffers op halen en vervolgens weer inchecken voor de vlucht naar Kuching? Of kunnen deze doorgelabeled worden? Dat zou natuurlijk enorm schelen….

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, ik moet de vlucht namelijk nog boeken naar Kuching

Groeten JP

• Richard

Beste JP,

Je moet idd naar een andere terminal, ook als je met MAS gaat. Je komt aan op International en je moet naar Domestic (omdat het een binnenlandse vlucht is). Dit is heel makkelijk te doen. Er gaat om de +/- 5 minuten een metro, dit duurt nog geen 5 minuten.

Of je koffers doorgelabeled kunnen worden durf ik niet te zeggen omdat je met verschillende maatschappijen vliegt.

Succes

• Danny

Probeer te achterhalen of Emirates en MAS codeshare partners zijn. In dat geval is het volgens mij mogelijk.

Onlangs vloog ik Penang -KL - S'pore - A'dam met MAS, SIA en KLM. Koffer werd netjes doorgelabeled, want SIA en KLM zijn codeshare partners van MAS.

Ik zou iets meer dan 5 minuten uittrekken om van International Arrivals naar Domestic departures te gaan, je moet ook nog langs de douane.

• Martijn

1,5 uur om naar de low cost carrier terminal te komen is erg kort, zeker met 2 kinderen, mas is niet royaal maar zou kunnen

wie betaalt je ticket als je je vliegtuig mist?

• JP

Dank jullie wel voor de reacties, we hebben besloten om toch maar een latere vlucht te nemen.