Hi Hans,
Ik zal even proberen jouw vragen te beantwoorden.
1.hoe komen we het van Bangkok het makkelijkst naar Perhentian Besar ?
Twee manieren:
1) Book een thai airasia vlucht van BKK naar Hatyai (Haadyai) zuiden thailand, vanuit Hatyai met de bus naar Maleisie net over de grens steden zoals Alor Star of Penang. Vanuit hier verder met de bus naar Kota Baru (Kelantan).. dan met de boot naar Perhentian. Deze gaat je een dag kosten.. onteindig lang!!
2) Book een thai airasia naar Kuala Lumpur, neem dan een goodkoopste hotel (Tune Hotel) in Kota Damansara.. je bent al vlakbij Subang Airport. Book een vlucht vanuit Subang naar Kota Baru met Fireflyz airline (een plaatselijke low cost carrier). Vauuit Kota Baru met de boot naar Perhentian.
2.is maart een goede tijd om Perhentian Besar te bezoeken ?
Nee, mei, juni en july is de best.
3.kent iemand een goed guesthouse op Perhentian Besar ?
Ze zijn allemaal hetzelfde, je betaalt iets meer.. je krijgt dan ook iets meer terug. Algemeen vind ik ze ‘lousy’.
4.misschien nog meerdere tips ?
Personlijk zal ik eerst voor Redang kiezen, dan komt Perhentian Kecil op twede plaats.. alle laast ga ik pas Perhentian Besar kiezen. Met snorkelen komt je zowiezo met elkaar tegen in Marine Park.. Ik koos voor Redang omdat ik vind Redang Laguna Beach Resort is het beste plaats om te verblijven.