Firefly

• andre

Kan iemand vertellen of Firefly vanaf hetzelfde vliegveld in KL aankomt/vertrekt als Emerates?

Wil nl dit vliegveld als uitvalbasis gaan gebruiken voor mijn vakantie met uitstapjes richting Medan en Koh Samui.

• Sebastian PJ

Hi Andre,

Fireflyz opereert vanuit Subang airport, hier localen noemen dat Subang airport omdat ‘t in een wijk Subang ligt… de echte naam van dit vliegveld is ’Sultan Abdul Aziz Shah Airport'. Pas wel op met Fireflyz, ze noemen hemzelf ‘low cost carrier’ maar het is eigenlijk een dochther bedrijf van MAS.. zo goedkoop zijn ze ook niet. Voordelen zijn Fireflyz vliegt naar locaties zoals Koh Samui, Medan, Kuala Terrenganu (Redang), Kota Baru (Perhentian) enz enz dat Airasia laat staan.

Subang airport ligt ongeveer 30 minuten van KLCC (Twins Towers), natuulijk praat ik over zonder file. Trouwens, ik woon minder dan 3km van Subang airport… zie heel vaak dat oranje fokker van Fireflyz opstijgen. :)

• Mike

Hoi Andre,

Wij zijn in mei jl. met Fireflyz naar Koh Samui gevlogen. Het is niet hetzelfde vliegveld maar zoals Sebastiaan al zegt Subang Airport. Het is vanuit KL centrum ongeveer een uurtje met de taxi (RM 70,-), wel afhankelijk van hoe laat en dus het verkeer. Voor ons was het de goedkoopste optie richting Koh Samui en daarnaast was het nog eens de makkelijkste ook. Maar op andere trajecten zijn ze niet altijd de goedkoopste. Maar wel goede service, 20 kg bagage standaard en tijdens de vlucht een drankje en een muffin, dat is bij Air Asia wel anders.

Wij zijn positief over Fireflyz, maar alleen dat ze vanaf een ander vliegveld vliegen is wel een beetje lastig.

Groeten,

Mike

• Sebastian PJ

Hi Mike, zeer nuttig antwoord gaaf je. :)

Alleen met je laaste zin ben ik niet mee eens, het is eigenlijk andersom. Subang airport was vroeger The International Airport van kuala lumpur, op gegeven moment was dat te dichtbij de stad… daarom kwam er een KLIA. Zo qua lokatie is Subang airport best wel dichtbij. Ook als je naar KLIA of LCCT (airasia basis) moest, verblijft je altijd in binnen stad KL, dan de volgende ochten als een haas naar toe. Met Subang airport kun je in de wijk Kota Damansara de nacht tevoren blijven, het is minder dan 10 minuten van Subang airport. In Kota Damansara hebben ze nu ook Tune Hotel, ook kun je 's avond gezellig wat gaan eten of drinken in dit gigantisch snel groeien wijk.

:) Zeb