Kecil en andere eilanden

• roy

Hallo,

Ik heb een aantal vragen over de oostkust van maleisie.

We landen rond 10-september op kota bahru en willen van daaruit naar diverse eilanden.

Nu lopen we tgen het volgende aan:

Het plan is om naar Kecil te varen en indien mogelijk van daaruit naar redang aangezien daar een vliegveld aanwezig is zodat we rechtstreeks terugkunnen naar KL. Is dit mogelijk en zijn er alternatieven?

Moeten we van te voren reserveren? We stellen niet veel eisen dus zijn redelijk flexibel.

Diverse duiklocaties zijn gesloten. Hoe erg is dit voor he toerisme op het eiland?

Kun je er gezien het islamitisch karakter wel lekker een drankje drinken?

Zijn er beperkingen voor dames?

Bedankt

Roy

• Rian

Hoi,

Ik ben onlangs op Kecil geweest.

Ja, je kan er een alcoholisch drankje drinken zonder problemen. Het is zeker op Long Beach een party eiland 's avonds.

Het eiland zelf heeft een paar hotels en that's it. Mochten er tegen die tijd wat hotels dicht zijn, dan zal er nog minder te doen zijn dan er nu te doen is.

Ik bedoel, je kan er erg goed in de zon liggen en snorkelen, maar dan houdt het ook op.

Als vrouw alleen had ik geen problemen in Maleisie en ook niet op Kecil. Op Kota Bharu airport loopt wel iedereen met een hoofddoekje of boerka, dit vond ik extremer dan waar ook in Maleisie. Ik was derhalve dan ook blij dat ik een wat wijder en bedekt shirt aan had ipv een hemdje zoals een paar andere toeristen.

En reserveren is niet nodig hoor, je kan altijd wel een plekje vinden om te overnachten.

Fijne reis!