jungletrain

• zoef

Hallo Allemaal,

Kan iemand vertellen hoelang de jungletrain er over doet van Gemas naar Kota Bharu?ik heb gelezen dat de trein vanaf TN er 8 uur over doet.

maar vanaf Gemas(startpunt)kan ik nergens terugvinden.

En weet iemand miscchien hoe duur de jungletrain is?

Groetjes zoef

• Marije

Hoi Zoef,

Ik weet niet of wij het over dezelfde trein hebben hoor, maar misschien dat ik je hiermee kan helpen.

Wij zijn in Jerantut op de trein richting Kotu Bharu gestapt. Hier hebben we ongeveer 6,5 uur overgedaan.

Wij hebben voor een ticket van Jerantut naar Kotu Bharu RM 17,00 per persoon betaald!

Groetjes,

Marije

• zoef

Hoi Marije,

Bedankt.moet alleen nog ff kijken waar Jerantut ook weer ligt.

Er is nl wel een site met tijden etc.,maar daar kom ik niet echt aan uit.

Weet iemand miscchien hoelaat de overdag trein vertrekt va KL en hoelaat de nachttrein?

alvast Bedankt,

Groetjes Zoef

• Inkie11

Hi,

Ik ben zelf ook aan het kijken naar de Jungle train van Gemas naar Kota Bharu en kwam er eerst ook niet uit op de site van de maleisische spoorwegejn (www.ktmb.com.my) inmiddels ben ik er achter waarom niet het officiele eindpunt is niet Kota Bharu maar Tumpat vanaf hier kun je een taxi nemen naar Kota Bharu. Als je dus Gemas naar Tumpat invult bij de timetable op de openingspagina van KTMB krijg je wel de tijden eruit zowel de nacht al dagtrein.In Gemas kun je komen vanaf Kuala Lumpur met de trein. Wij nemen de dagtrein vanaf Gemas omdat je dan ook wat meer van het landschap ziet. Wij vertrekken om ongeveer 09:15 in de ochtend en verwachte aankomst tijd in Tumat is 19:30 (maar ik heb al gelezen dat dit vaak later is). Prijs is afhankelijk van de stoelkeuze maar een stoel in het airco gedeelte is M.ringgit 34 p.p. Je kunt een mail sturen om te reserveren want online aankopen kan op het moment niet ivm website upgrade (als je het wel probeert krijg je vanzelf het goede emailadres waar je naar moet mailen).

Mocht je een overnachting in Gemas zoeken dan is volgens mij hotel Tropicana de beste prijs/kwaliteit keuze op loopafstand van het treinstation.

Overigens kun je ook gewoon een shuttle bus van Kuala Lumpur naar Kota Bahru boeken maar dit is duurder (ca. Mringgit 700) en in mijn ogen minder avontuurlijk. Daarnaast is de Jungle train ook een manier om in contact te komen met de lokale bevolking

• zoef

hoi,

bedankt voor je uitleg.ik geloof dat ik er ook daarom niet uitkwam op die ktmb-site.

Ik zit alleen te denken om de nachttrein te nemen omdat deze wat sneller is en ik lees vaak dat het eerste gedeelte van de

treinreis niet zo heel spannend is.dus dat is weer lekker om ff wat te slapen.

dat je in contact komt met de locals is voor ons ook een reden om de trein te nemen.in thailand hebben we ook met de nachttrein gereisd

en dat was wel een van de hoogtepunten van de vakantie.

nogmaals bedankt.

groetjes zoef