fotocamera

• markwin

Hallo,

heeft er iemand een speigelreflexcamera mee naar Borneo/Maleisie genomen en problemen ondervonden door de luchtvochtigheid?

We hebben we een goede digitale camera maar willen, gezien de mooiere resultaten( zeggen ze), een digitale spiegelreflex aanschaffen.

Hoop op snelle reaktie.

groeten en alvast bedankt

Markwin

• Hans

CONDENS ??????????????

• Ramrod

Ik reis zelf ook veel door Azie en neem altijd mn spiegelreflex en lenzen mee .

De bouwkwaliteit van lenzen scheelt een hoop maar daar betaal je ook meer voor ,de goedkope lenzen dichten vaker minder goed af dus meer kans op vocht in je lens of camera .

je hebt speciale hoezen voor over je lens en camera voor als het echt zeer vochtig is of regent .

Wat ik altijd doe is van die kleine zakjes rijst kopen met gaatjes in het zakje en die als een soort vochtvreter bij mn appararuur leggen , die rijst neemt dan verreweg het meeste vocht op .

Verder vooral logisch nadenken ,geen lenzen wisselen als het te vochtig of te stoffig is ,je zou ook 1 lens kunnen overwegen met een ruim bereik , Nikon heeft bijvoorbeeld een lens 18-200 ,een echte allround lens ,groothoek met ook veel zoom .

Zou wel een flinke tijd van te voren die spiegelreflex aanschaffen want het is natuurlijk heel anders dan wat je nu hebt en je zal veel moeten oefenen om een goed resultaat te halen .

Alles hang ook af van je budget .

• Koecing

Kwaliteit van de foto's is in elk geval beter, alhoewel de persoon achter de camera de foto maakt. Wij zijn in elk geval blij dat we de keuze voor een SLR hebben gemaakt. Uiteraard sleep je meer gewicht mee, maar dat weegt alleszins op tegen de kwaliteit van de opnames.

Kan mij verder aanlsuiten bij de andere tipgevers, geen objectieven verwisselen in vochtige omgeving en de boel laten acclimatiseren als vanuit koud en warme omgeving komt en v.v.

Uiteraard ruim van tevoren de camera kopen en je “eigen” maken.

• Mike

Wij hadden van te voren van die vochtvreters bewaard die in de doos bij je nieuwe schoenen zitten. En die ook in de camera tas gedaan. Maar wij hebben verder geen problemen gekend met de foto's… Maar wij hebben ook geen super de luxe camera hoor.