Reisplanning oktober 2010, iemand tips? :)

• Wendy

Hoi allemaal,

Ik ga samen met mijn man backpacken door Maleisie in de maand oktober. Ik heb een planning gemaakt maar zou graag jullie mening willen horen. Tips en tops zijn ten alle tijden welkom, helaas hebben we de Perhentian Islands moeten schrappen ivm het weer in oktober.

Reisplanning

2 oktober Vertrek va. schiphol–>Singapore

3 oktober aankomst Singapore

6 of 7 oktober weg uit Singapore

Van Singapore naar Kuala Lumpur met de trein

Aankomst Kuala Lumur 16:00 uur

6 of 7 oktober 23:30 uur met bus naar Mersing; Endau Rompin Nat. Park

7 oktober aankomst Mersing in de ochtend.

9 oktober weg uit Nat. park tijd vertrek uit park. 3 dagen/2nachten

9 oktober Jungle trein naar Kotha Bahru

9 oktober Kota bahru

10 oktober van Kota Bharu naar Cameron Highlands met de bus

11 oktober. Cameron Highlands naar Penang

11 t/m 14 Penang

14 oktober met ferry naar Langkawi

15 t/m 19 Langkawi

19 naar Kuala Lumpur per vliegtuig

19 Kuala lumpur naar Kuala Gandah, olifantenopvang

19 Kuala Gandah naar Ipoh met bus

20 Ipoh naar Melaka

21 Melaka naar Kuala Lumpur

22 t/m 25 Kuala Lumpur

26 Retour Amsterdam

Alvast bedankt!

• GJ

Hoi Wendy,

Druk schema en inderdaad jammer dat je in Oktober gaat….Niet alleen de Perhentian Islands zijn de moeite waard maar ook Kapas, Tioman en de Oostkust in het algemeen…Volgende x dan maar al kun je ter plekke ook bekijken of het nu werkelijk zo slecht weer is of niet. Een nacht/ dag in Cameron Highlands is kort, een mooi gebied, en zeker de moeite waard om er bijv twee nachten te zijn. Als je van grote steden houdt, is Singapore leuk maar om daar nu 4 dagen te zitten vind ik persoonlijk veel!

De rest van je schema is veel strand, ook lekker, maar Maleisie is zo gemakkelijk te reizen dat je eenvoudig je schema ter plekke kunt aanpassen naar eigen gerief!

Veel plezier !

• Danny

Wendy,

Zo te zien een druk programma met veel reizen. Een paar ideeën:

1. Waarom niet met de bus van Spore naar Mersing?

2. Als je naar de eilanden wilt, waarom ga je niet naar Tioman? (niet alles is dicht, en wat er dicht gaat dan vanaf eind oktober)

3. Als je van CH naar Penang gaat kom je langs Ipoh en op 19 okt ga je er weer naar Ipoh?

Groet, Danny vanuit Penang

• Richard

Ik zou Penang helemaal skippen en in plaats daarvan toch een paar dagen aan de oostkust blijven.

Wellicht ook leuk een paar dagen naar Kuching en daar vanuit naar Bako of Orang Utans.

• Josee

In Kota Bahru is weinig te beleven. Wij zijn daar 1 nacht geweest en vonden dat meer dan genoeg.