MT Kinabalu Hoe te reserveren

• marloes3348@hotmail.com

Beste allemaal,

Wij willen in September Mount Kinabalu beklimmen. Nu wilde ik reserveren bij Via Ferrata, de totaal kosten voor 2 personen is 2,700 Ringit!!

Ik las nu in de lonely planet echt andere prijzen, maar krijg maar niet gevonden hoe ik dat het beste kan boeken. Op de bonnevooi vind ik een te groot risico.

Heeft iemand tips?

Marloes

• Olaf uit KK

Beste Marloes,

Het beklimmen van de berg is niet goedkoop. Er zijn twee mogelijkheden, of… rechtstreeks reserveren bij het bedrijf welke de acommodatie beheerd, of.. bij de Fia Ferrata jongens.

De eerste mogelijkheid, zoek voor een email adres, via het Sutera Harbour Resort, kijk bij Sutera Sanctuary Lodges, daar kun je de reservering maken.

Maar.. je zult zien, dat je of geen antwoord krijgt, of… dat het vol zit.

Dan blijft het enige alternatief de Fia Ferrata over. Maar.. denk eraan, dit is een sport, en.. de bergbeklimming is voor de meesten al uitputtend genoeg, dus… weet zeker ofdat je die extra inspanningen wel aankunt. Maar.. ze hebben meestal nog wel plaats, maar.. zijn dus ook een stuk duurder, dan dat je enkel de berg beklimt. (natuurlijk ook logisch).

Vriendelijke groet,

Olaf.

• Patrick

Wellicht is het mogelijk om via een Nederlandse reisorganisatie (bijv Sawadee) te boeken? Dat kost rond de Euro 100.

De beklimming is overigens wel een aanrader en ook zeer koud op de top, dus winterkleding mee.