Met de bus van Cameron Highlands naar Penang

• Martijn

Hallo,

Binnenkort vertrek ik samen met mijn vrouw voor 3 weken naar Maleisie en Borneo.

We willen de hele vakantie alleen maar gebruik maken van openbaar vervoer.

Weet iemand of er een bus rijdt van Cameron Highlands naar Penang? Zo ja, kan je voor die busrit in Cameron Highlands kaartjes kopen? Ik weet wel dan van Kuala Lumpur naar Cameron Highlands een bus rijdt.

Of raden jullie toch een huurauto aan?

Hopelijk kan iemand mij helpen…

Groetjes,

Martijn

• IrisR

Hoi Martijn,

Wij hebben vorig jaar rondgetrokken in Maleisie, tevens alles met openbaar vervoer gedaan. We hebben dezelfde rit gemaakt van CH naar Penang (georgetown).

We hebben toen ook gekeken voor de bus, want die rijdt er wel… echter met maar erg weinig (en eerste vertrek tijd destijds pas rond de middag) en onregelmatige vertrek momenten. Wat wij hebben gedaan is bij een van de kleine reis bureautjes op de hoofd straat in Tanah Rata een ticket gekocht voor een mini-van busritje. Die kwam ons oppikken bij het hostel en de prijs scheelde niet eens zo erg veel als met de bus. Daarbij komt dat deze lekker vroeg vertrok (7 of 8 's morgens) en beter door rijdt, waardoor je nog een hele dag hebt in Penang. Wij waren toevallig de enige die dag, dus ook nog eens een prive ritje. :)

Dus 't is maar net wat je zelf wil en hoeveel tijd je ergens wil zijn (flexibiliteit).

Groetjes Iris

• hubaa

Je kunt in tanah rata gewoon buskaartjes kopen voor de bus naar Penang, geen probleem. Goede bus en een rit van 5-6 uur met een tussenstop in Ipoh. Je wordt er op Penang op een 10-15 min van georgetown uitgezet.

groeten