kleding (voor dames)

• Veggie

Hallo,

Als ik onderscheid maak tussen shirts met (korte) mouwtjes en mouwloze hemdjes, wat raden jullie mij aan om mee te nemen naar Maleisie? Gezien de hitte draag ik het liefst hemdjes (zonder diep decollete of spaghettibandjes), maar weet niet of de lokale bevolking dat wel zou waarderen.

Groeten,

Veggie

• Veggie

nog een vraag: korte broek (tot net boven de knieën), is dat acceptabel?

• Carla

Mouwloze hempjes kunnen heel goed en korte broeken ook. Maar neem voor bezoek aan tempels o.i.d. ook wat meer bedekte kleding mee. Ook in restaurants e,d, is dat aan te raden.

• Veggie

thanks Carla

• Evelien

Mocht je ook van plan zijn om naar de Oostkust van het schiereiland te gaan, dan kan ik je aanraden ook shirts met (korte) mouwen in de koffer te stoppen. Ze zijn hier vrij streng islamitisch en de meeste vrouwen kleden zich traditioneel. Ik voelde me niet fijn met een hempje en een short aan in ieder geval. Maar de bevolking is erg vriendelijk en ze zullen er niks van zeggen als je het wel aantrekt. Het is waar je zelf voor kiest, maar ik vond het persoonlijk fijner om iets gekleder op stap te gaan daar. Op de eilanden aan de Oostkust waar veel toeristen komen kun je rustig in je zwemkleding of luchtige kleding rondlopen hoor.

• leen

Ik zeg ook, paar tshirts mee. Op reisdagen, en als ik door steden of dorpen loop draag ik (korte) mouwen. Op strand of erg toeristische plekken hemdjes.

• John Mommers

Beste Veggie

Ik ben al weer een kleine 10 jaar woon en werkzaam in Maleisie

en ik weet niet waar u de informatie vandaan heefd

dat met bepaald kleding niet zou kunnen dragen?

Het loopt hier allemaal in korte broek spagetti bandjes en noem het maar op aleen je kunt hier niet toples op het strand dat is eigenlijk alles

veel plezier in Maleisie

Groetjes

john

• Evelien

Wij hebben deze zomer een aantal weken door Maleisië en Maleisisch Borneo gereisd. In het voorgaande berichtje adviseerde ik een aantal shirts met (korte) mouwen mee te nemen als je in Terengganu (oostkust) reist. De bevolking zelf loopt hier zeker NIET in topjes en shorts (zelfs tijdens het zwemmen zijn ze gekleed). Natuurlijk kun je dat als toerist wel doen, maar ik zelf voelde ik me niet prettig in shorts en top in deze omgeving, vandaar ook mijn reactie.