penang/taman negara/cameron highlands

• henkdeheus

Wij willen, in januari 2011, vanuit Penang/Georgetown met huurauto naar Teman Negara en Cameron Highlands.

Wie deed dit al eens en kan ons informeren over autohuur, beste reisroute,benodigd aantal dagen, afstanden, (mogelijk knusse) accomodaties onderweg , en tips over wat zeker wel of vooral niet te doen !! DANK !!

• John Mommers

Beste Henk

Ik woon al weer een jaar of 10 in Maleisie en denk dat ik je wel kan helpen met je reis van Penang Naar Taman Negara en cameron Highlands

Ik heb mijn eigen appartement in Penang ,maar aangezien mijn vrauw en ik beide werkzaam zijn in Kuala Lumpur staat ons appartement dus vrijwel altijd leeg

dus mocht je interesse hebben laat het me dan even weten

wij gaan regelmatig naar Cameron Highlands en verblijven dan meestal in Strawberry park

nog even een tip als je in januari wilt komen Hoe lang wil je dan blijven in verband met het chinees nieuwjaar (extra kosten voor hotels en op tijd boeken anders zijn de hotels volgeboekt

In Maleisie is eigenlijk alles mogelijk je kunt er ook van alles kopen,bijna iedereen spreekt engels hier,de mensen zijn heel erg vriendelijk en behulpzaam.

mocht je meer informatie willen hebben stuur me dan even een mailtje en dan beantwoord ik het zo snel mogelijk

Groetjes

John

• vakantieganger Carla

Henk

Ik weet niet precies wanneer het Chinese Nieuwjaar is. Maar als je het zo kan inplannen dat je precies in die week op Penang ben, is dat wel heel erg leuk. Wij waren afgelopen februari tijdens die week op Penang in Georgetown, en die feesten rondom het Chinese Nieuwjaar waren een verschrikkelijk leuke aanvulling

• Eline de Laet

Wij vertrekken over 2 weken naar Maleisie voor een reis van 2 weken , en willen met een huurauto vanuit KL naar taman negara (via camaron/Frasers hill), dan Lankawi en vanuit daar terugvliegen naar KL..

We hebben gezien dat je een auto kan droppen in penang, maar niet meenemen naar taman Negara,

Hoe kunnen we ons het beste verplaatsen tussen Penang/taman negara ??

Nog andere tips ??

• Gerard

Volgens mij ben je met jullie route aan het heen en weer rijden. De onze zal ongetwijfeld niet de meest ideale zijn maar wij deden KL - Taman Negara - daarna de auto in ontvangst genomen en naar Cam. highlands en vervolgens via Tai Ping naar Penang en van daaruit naar Langkawi en voor de terugreis naar KL.

• netty

23 januari 2012

• Bianca

Ik wil rond 15 januari naar Maleisie reizen. Zijn de Cameron Highlands en Taman Negra dan te doen qua weer? Lees ook dat er een feest is op 23 januari? Moet ik dan iets vermijden?

• Bianca

Ik wil rond 15 januari naar Maleisie reizen. Zijn de Cameron Highlands en Taman Negra dan te doen qua weer? Lees ook dat er een feest is op 23 januari? Moet ik dan iets vermijden?

• NBB3

Hi Bianca,

De ergste wateroverlast problemen zijn dan inmiddels wel achter de drug. De meeste regen is al gevallen ondertussen.

Eind janauri is het Chinees Nieuwjaar. Je hoeft niets echt iets te vermijden; de meeste Chinese etablisementen zullen dan dicht zijn, maar de rest is gewoon open.

Veel plezier.

• Martijn

Bianca Schreef:

——————————————————-

> Ik wil rond 15 januari naar Maleisie reizen. Zijn de Cameron Highlands en Taman Negra dan te doen qua weer? Lees ook dat er een feest is op 23

> januari? Moet ik dan iets vermijden?

weet je nog hoe warm het vorig jaar op 29 december in nederland was?

en hoe koud dit jaar?