prijzen air aisia

• jacqie58

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen eind mei/begin juni 2011 naar Maleisie gaan. We zijn de afgelopen jaren in Thailand geweest en willen nu graag rondreizen in Maleisie. Ik was op de site van air aisia aan het zoeken naar een vlucht van Kuala Lumpur naar Kota Bharu en kwam uit op een prijs van 53.00 MYR. Volgens mij is dat 12,26 euro. Ik viel van verbazing bijna van mijn stoel. Zijn dit normale prijzen of lees ik het misschien verkeerd?

• ozzietukker

Als je vooraf boekt dan kan je echt vluchten voor een grijpstuiver krijgen.

Komende week vlieg ik Bangkok - Bali - Bangkok en Bangkok - Kuala Lumpur - Kota Kinabalu - Kuala Lumpur - Bangkok voor in totaal 48 euro. (Er komt alleen nog 12 euro vertrekbelasting in Bali bij, de rest van de belastingen zitten al in de prijs in).

Geen geld dus, mijn vlucht Kula Lumpur - Kota Bharu voor maart 2011 kost overigens maar 4 euro, maar ook 12 euro is natuurlijk geen geld.

• jacqie58

Jeetje, heb ik het dus echt goed gelezen. Dank voor je reactie.

• Cees

Hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is. Zogenaamde aanbiedingen veranderen hier niets aan. Dus als je het zeker weet gewoon boeken. Overigens vlogen wij in februari nog voor 10,00 Euro (all in) met Malaysia Airlines van Kuala Lumpur naar Penang. Dat was zelfs goedkoper dan bij Air Asia omdat er bij hun altijd extra verborgen kosten bijkomen (net als hier bij Ryanair en Easyjet).

• m.visscher

Hoezo verborgen kosten?

Het is allemaal heel duidelijk wat je boekt hoor.

Het is alleen zo, dat als je eten wilt of als je van te voren je stoelen wilt reserveren je dan moet betalen.

Overigens zijn dat ook hele kleine bedragen en blijft de vlucht goedkoop.

• Cees

Naast de apart vermelde luchthavenbelasting rekent Air Asia ook de volgende (verborgen) kosten. Deze kosten komen pas voorbij als je in het boekingsproces zit.

- koffer (bijbetaling afhankelijk van gewicht0

- verzekering

- stoelreservering

Het zijn allemaal niet van die hele grote bedragen maar bij een vlucht van (netto) 15,00 Euro komt er nog wel zo'n 25,00 Euro bij.

• Mike

Koffer, alleen als je boven de 15 kg zit per persoon. Bij andere maatschappijen moet je ook bijbetalen als je boven een bepaald gewicht zit.

Verzekering: waarvoor? Je hebt toch wel een reis-en annuleringsverzekering?

Stoelreservering: dat heb je ook bij meerdere maatschappijen.

Ja, Air Asia is inderdaad zo goedkoop, als je lang van te voren boekt.

Dus bij een goede deal. Doen.

Alleen wijzigingen achteraf zijn vaak duurder, dan een nieuw ticket boeken.

Veel plezier!

• Martijn

Mike Schreef:

——————————————————-

> Koffer, alleen als je boven de 15 kg zit per persoon.

ook als je bagage die in het ruim gaat minder weegt dan 15 kg zul je daar bij air asia voor moeten betalen, en bij de gate staat een weegschaal dus als je een koffer van meer dan 7 kg mee het toestel in wil nemen zul je alsnog moeten betalen

> Bij andere maatschappijen moet je ook bijbetalen als je boven een bepaald gewicht zit.

tot 20 kg is bij de niet lowcostcarriers sowieso vrij

> Verzekering: waarvoor? Je hebt toch wel een reis-en annuleringsverzekering?

is inderdaad onzin zo'n verzekering

> Stoelreservering: dat heb je ook bij meerdere maatschappijen.

ja alleen hoef je dan niet te betalen

> Ja, Air Asia is inderdaad zo goedkoop, als je lang van te voren boekt. Dus bij een goede deal. Doen. Alleen wijzigingen achteraf zijn vaak duurder, dan

> een nieuw ticket boeken.

aantrekkelijke tarieven op drukke lijnen zijn heel dun gezaaid, kort vantevoren is air asia vaak net zo duur zo niet duurder dan de niet-lowcostcarriers

• info@succeswens.nl

Kijk ook eens op vluchten van Londen naar Kuala Lumpur met Air Asia. Je weet niet wat je ziet.

Vaak meer dan de helft goedkoper dan vluchten vanaf Amsterdam.

• Annika

heb ook verschillende spot goedkope vluchten gemaakt met airasia

wel al in febr geboekt als ik juli-aug of sept wilde vliegen

goed en goedkoop,veel luxer als bijv. ryanair

wel altijd op tijd zijn, beter een uur te vroeg dan 1 minuutje te laat, dan ga je dus niet meer mee heb ik gezien / megemaakt

suc6 gr Annika