Langkawi

• Joyce

Hallo daar,

Volgende maand vertrekken wij voor een fly drive 20 dagen naar Maleisie.

We eindigen zoals zovelen op Langkawi.

Hier zitten we 6 dagen. Heeft er iemand tips om te doen zien?

Wij zitten in het Berjaya Resort en dat is geloof ik het laatste resort aan de noord west kant.

Is hier vandaan een cave / mangrove tocht te doen? We willen zowieso graag de cable car op en de bronnen bekijken. Dat is lekker dichtbij.

Verder is mijn man jarig een van de laatste dagen van de vakantie dus die wil ik eigenlijk nog een leuke trip cadeau doen.

Wie heeft er tips voor het vissen of een boottocht?

Hoever is het vanaf Berjaya naar Kuah? Is het handig om een scooter te huren of toch maar een auto te pakken?

Groetjes Joyce

• koecing

Hoi Joyce,

Wij hebben al diverse malen in Mutiara verbleven, dat ligt naast Jouw resort. Het ligt ietwat afgelegen. Bij de port van mutiara kun je scooters huren. Als het voor meerdere dagen is kun je een leuke prijs afspreken. Met de scooter is het hele eiland bereikbaar. Kuah ligt het verste weg. Leuk om een keer te kijken maar verder is het ook niet veel.

Naast matiara en beryaja ligt “oriental village” overdag leuk en gezellig, helaas 's-avonds al snel alles dicht. Er zit een mijns insziens goed japans restaurant.

Aanrader vind ik persoonlijk “Telaga Harbour”, ligt dichtbij Baryaja, maar je moet over een donkere weg. Scooter aan te raden, wel je een lekkere borrel drinke neem dan een taxi, kost ook bijna niets.

Bij Telaga Harbour veel restaurants waarbij “Tapaz” mijn absloute voorkeur heeft, gezellige sfeer, gratis internet en heel lekkere hapjes.

Wil je iets “cultureels” dan is het museum ter ere van de president/premier een aanrader. Daar staan alle relatiegeschenken die de man in zijn loopbaan heeft gekregen uitgestald. Je kijkt je ogen uit. Het varieert van poselin tot formule 1 auto's met alles wat maar mogelijk is daar tussenin.

Veel plezier op Langkawi en in Maleisie

• Joyce

Hai Koecing,

Bedankt voor je reactie.

Dus een scooter is is goed te doen, ik was bang dat het met de scooter net iets te ver zou zijn naar Kuah.. Zit dan inderdaad aan meerdere dagen huur te denken is gewoon wel makkelijk als je wat verder weg van de bewoonde wereld zit.

Heb het resort gekozen omdat ik het er heel mooi uit vond zien. Naderhand zag ik dat we dan echt het laatste hotel van die strook zijn. Maar zijn er verder in de buurt nog wel een paar restaurants winkels om je s'avonds een beetje te vermaken.

In die dagen wil ik overdag de cable car doen en de 7 wells. Misschien Datai Beach bekijken en een keertje Kuah. En evt. een mangrove tocht.

Die 7 wells zijn toch ook vlak bij de cable car? Zouden we die 2 kunnen combineren in 1 dag?

Goh kan niet wachten we zijn echt al aan het aftellen we gaan Kul doen - Taman Negara - Cam. Highlands - Penang en uiteindelijk Langkawi we zitten overal 3 nachten en op Berjaya 5 nachten. Verder nog tips over de overige plaatsen.

Wij zijn vorig jaar 3 dagen in Kul geweest ivm een stopover naar Bali, en dat was ons zo goed bevallen dat we nu dit doen.

Groetjes Joyce

• koecing

Hoi Joyce,

De cable car, kun te voet vanaf Beryaja bereiken. Als je wilt kun je daar ook nog een ritje op een “gedomesticeerde” olifant maken of quad of segway rijden.

De seven wells is iets verderop. maar middels de scooter goed te bereiken. Wat ik persoonlijk ook leuk vond was "black Sand beach. Gek gezich een werkelijk zwart gekleurd zandstrand.

Zoals gezegd ligt met de scooter alles binnen bereik. Echter 's-avonds zou ik voor taxi kiezen, behalve dan naar Telaga Harbour dat is goed te doen in donker.

Advies: neem poncho mee. Wij hebben gedurende ons laatste verblijf op Langkawi heeeeel veel regen gehad en dan is het op de scooter wel zo handig om een poncho bij je te hebben.

Mag geen reclame maken maar bij X…s hebben ze voor pakweg 6,99 hele “mooie” van nylon i.p.v. de goedkpe plastic dingen.

Tenzij je een natpak niet erg vindt natuurlijk.

Lees dat jullie ook naar Penang gaan, welk hotel heb je daar ?

• Joyce

He hallo,

Op Penang zitten we in Batu Ferringhi in hotel Parkroyal.

Welke periode ben jij op Langkawi geweest met zoveel regen? Wij zitten er van 10 t/m 16 dec.

Toevallig heb ik al een poncho gekocht zo'n goedkoop ding hahaha, voor geval van nood op de boot wanneer we van Kuala Tembeling naar Taman Negara gaan

We gaan ons zeker vermaken in Maleisie, bedankt voor je tips.

Groetjes Joyce

• Carla

Op het Berjaya resort rijden shuttle busjes die je bij je kamer ophalen en dan naar de receptie brengen b.v..

Deze shuttle busjes rijden ook naar oriental village waar de cable car is. Dus ook op die manier kan je er gemakkelijk komen

• koecing

Hee Joyce,

Wij waren november 2009 op Langkawi. Regen is de laatste jaren een spelbreker voor ons. Afgelopen april Indonesie eveneens veel regen op Java en Bali en nog afgelopen september ook toen we met de caravan in europa op pad waren.

• yvonne

Hai Joyce,

Je hebt inderdaad een van de meest afgelegen resorts gekozen.Erg mooi maar weinig winkels of local restaurantjes.

Cable car en seven wells is leuk maar met een dag te doen.Die olifantrit heb ik ook gedaan met mijn kleinzoon en vond het eigelijk maar een beetje zielig.Een heel klein rondje en erg warm.Voor de kleine was het leuk!

Verder zijn er hier op het eiland nog wel wat dingen te zien en te doen.Ligt er natuurlijk helemaal aan wat je wilt.Lekker luieren of toch nog bezig zijn.Met de scooter kan je lekker rond tuffen en de mooie plekken van Langkawi zien.

Zo zou ik zeker voor wat leuke winkeltjes en eetgelegenheden naar Pantai Cenang gaan.

Dit noemen wij het Lorret de Mar van Langkawi maar erg gezellig.Mooi strand waar je kan jetskieen of met een para de lucht in.Het is maar wat je wilt.

Hier kun je ook verschillende tourtjes boeken.Leuk als verjaarskado is misschien een sunset cruise???

Lekker romantisch:)

Verder is er elke dag een nightmarket voor heerlijke lekkernijen.

Kuah vind ik best leuk en in Kuah heb je de Fair een leuke shoppingmall.In de buurt daarvan heb je de Jetty waar het beeld van de Eagle staat.Als goede toerist moet je daar geweest zijn.:)

Genoeg te doen dus.Bedenk wel dat Langkawi een stuk rustiger is dan Penang.

Veel plezier met verdere voorbereidingen.

Ps het weer is momenteel redelijk.Er vallen zo nu en dan nog wel flinke buien maar de zon is er ook wel veel.

• Joyce

Hoi Yvonne,

Dank je wel voor de info,

We gaan denk ik zeker wel 1 of 2 scooters huren zodat we lekker alle kanten op kunnen.

Ik weet inderdaad dat Langkawi een stuk rustiger is van Penang, maar ik denk dat dat ook wel lekker is na een rondreis dan doe je ook al zoveel indrukken op.

Dus wil zowieso wel wat dingetjes bekijken op langkawi.

Misschien is die sunset cruise wel leuk ja.

Dat hou ik in gedachten.

Ik lees regelmatig dat Penang eigenlijk wel overgeslagen kan worden omdat het gewoon te toeristisch is en de mensen er niet echt vriendelijk meer zijn. Maar goed wij blijven er 3 nachten en ach je moet alles toch een keer gezien hebben.

Die olifanten rit lijkt mij ook wel wat maar eigenlijk is het gewoon zielig, dus ik kijk wel even.

Wilde eigenlijk vanuit Kuala Lumpur al naar Elephant Sanctuary, iemand daar ervaring mee en of dat er dan ook een ritje op kan maken?

Anders komt dat vast ook nog wel een keer in Thailand ofzo.

Groetjes Joyce

• Joyce

Hai Carla,

Bedankt, was eigenlijk van plan om dat lopend te doen naar Oriental Village maar als er toch busjes rijden. Gemak dient de mens toch haha.

Groetjes Joyce